№11 «Вишенька»

Вас вітає група №11 «Вишенька»

11

ВИХОВАТЕЛІ:   Савчук Ірина Петрівна 
                           Сірак Людмила Петрівна

Вчитель-логопед: Татур Валентина Юріївна

Помічник вихователя: Кілікаєва Наталія Юріївна  

НАШ ДЕВІЗ:

Заквітчалась вишенька в садку,

Закружляли діточки в танку.

Весело у «Вишеньці нам усім.

Наша група «Вишенька» — рідний дім!

 Батькам                  Дітям                   Блоги спеціалістів

 

 

ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ

Малювання «Квіти для Матусі»
Вихователь Л.П.Сірак
Вивчення вірша «Все починається з Мами»
А. Костецького.
Вихователь І.П.Савчук
Логопедичне заняття «Пальчикові вправи»
Екологічний марафон «Ми творимо планету власноруч»
Художнього-продуктивна діяльність (малювання) для дітей середнього дошкільного віку «Вербові котики»
Вихователь Савчук І.П.
Освітній напрям «Мовлення дитини» для середнього дошкільного віку «Весна»
Малювання
 «Квітучі дерева». 
Вихователь І.П.Савчук

 

 

Дистанційна підтримка освітнього процесу в умовах карантину

Рекомендації  від вчителя — логопеда Татур Валентини Юріївни

Шановні батьки! Відповіді на ваші запитання та  більше про методи та прийоми, які покращать  розвиток ваших дітей  за адресою :

https://medium.com/@imajenas

 https://t.me/joinchat/AAAAAFi9RvSSH_pM7-_1ag

Коли потрібно звертатись до логопеда?

Дошкільний період — це період від 3 до 6 років  Чи не найважливішою в цей час для дитини стає потреба у спілкуванні та враженнях  Адже саме вони допомагають дитині поступово набувати соціального досвіду і розвивати пізнавальні здібності.

Та саме зараз, в період 4–6 років батьки починають порівнювати мовлення своїх дітей з мовленням їх однолітків. Звертають увагу на вміння своїх дітей щось розповісти чи запитати. Особливо їх тривожить стан звуковимови у дітей. Хочу сказати, що це вже запізно, цей процес потребує уваги ще з першого року життя.

 Як запобігти порушенням звуковимови  в дитини? Пам’ятайте: мовлення батьків є взірцем для наслідування дитиною  Саме тому мовлення батьків у спілкуванні з дитиною має бути: • правильним — без мовленнєвих порушень та «сюсюкання»; •  розбірливим — з чітким вимовлянням слів, з виділенням наголошеного складу; •      простим — що включає прості фрази з 2–4 слів; •         повторюваним — з багаторазовим використанням одних і тих самих слів протягом певного періоду;  •        різнобарвним — з використанням різної інтонації, пауз, сили голосу, зміни темпу; •     живим — супроводжуватися виразною мімікою та (за потреби) жестами.

 Навіть, якщо формування звуковимови відбувається без складних порушень, звичайно, не буде зайвим працювати над розвитком мовлення дітей, розвитком рухливості артикуляційного апарату, вдосконаленням фонематичних процесів. 

 А чи може дитина сама «виговоритись»? Таке справді буває, але не так часто, як того прагнуть батьки.   Навіть, якщо дитина не вимовляє одного звука, але їй вже виповнилося 4 роки, обов’язково потрібна логопедична консультація.

 Дитина розмовляє не так добре, як її однолітки.  Що робити? Кожна дитина — індивідуальність.  Її розвиток відбувається за власними законами, тому не порівнюйте свого малюка з однолітками, які, можливо, випереджають його у своєму розвитку.  Якщо ви помітили, що однолітки не розуміють, а сміються над мовленням вашого малюка, спробуйте об’єктивно оцінити ситуацію.  Надзвичайно важливо своєчасно допомогти дитині у виправленні мовленнєвого порушення і звернутися до вчителя-логопеда.

  Не забувайте, що зазвичай, діти з розладами мовлення дуже вразливі і можуть поступово усамітнитися, а це ще більше затримуватиме мовленнєвий розвиток і негативно впливатиме на характер — дитина може стати дратівливою, замкненою, плаксивою.

 Коли потрібно звертатись за допомогою логопеда?

  При перших тривожних дзвіночках у мовленні дитини. Особливо, якщо його народження відбувалось з ускладненнями, кесарів розтин, якщо в ранньому дитинстві малюк не гулів, не лепетав, пізно почав сидіти, стояти, говорити, погано ссав, часто зригував, не любить жувати тверду їжу, має проблеми з носовим диханням, часто хворіє простудними захворюваннями чи має алергію.

 Якщо під час обстеження дитини, якій вже виповнилося 4 роки, вчитель-логопед виявив: •         заміни одних звуків іншими, простішими за артикуляцією (наприклад, туба замість шуба); •     змішування звуків, тобто нестабільні заміни одних звуків іншими, коли дитина то вимовляє звук у слові цілком правильно, то замінює його на інший звук (наприклад, жука називає то зюк, то шук, то жук); • спотворену вимову звуків (наприклад, якщо дитина гаркавить); •    труднощі розрізнення звуків, схожих за звучанням чи артикуляцією (переважно тих, що їх дитина вимовляє неправильно) (наприклад, дзвінких — глухих приголосних, як от дуб — туп або твердих — м’яких приголосних, як от мило — міло); •  перестановки, додавання, пропуски звуків (наприклад, карб — краб, таник — танк, білка — біка);            •порушення ритміко-складової структури слів (пропуски, додавання складів чи їх уподібнення, наприклад: вавона — ворона, фотопалат — фотоапарат, кукаліківає — кукурікає), можна говорити про Фонетико-Фонематичний Недорозвиток Мовлення і необхідність занять дитини з логопедом.

 Як довго слід займатися з дитиною,  щоб досягти правильної звуковимови? На це запитання немає однозначної відповіді.  Залежно від прояву ФФНМ (відсутності, заміни або спотворення одного чи групи звуків) корекційна робота може тривати від одного тижня до кількох місяців, і навіть років  Найчастіше на постановку звуків потрібен 1 місяць, а от на автоматизацію (закріплення правильної вимови звука в мовленні) та диференціацію (розрізнення звуків) близько 6 місяців, а то і більше.

 Дитині виправляє звуковимову вчитель-логопед  дитячого садочка, може додатково займатись ще інший спеціаліст, але цих занять може виявитись недостатньо. 

Як діяти у цій ситуації? Якщо в дитини проста дислалія, тобто порушення звуковимови однієї групи звуків (наприклад, свистячих [с], [з], [ц]), то логопедичних занять в умовах садка та вдома буде достатньо, щоб швидко подолати цей дефект.

  Проте, якщо дислалія поліморфна, тобто в мовленні дитини спостерігається порушення кількох груп звуків (наприклад, свистячих та шиплячих, сонорів), чи є ще інші види порушень, (загальний недорозвиток мовлення) , то робота з логопедом може розтягнутись на досить тривалий період.

Корекційно-розвивальна логопедична робота в дитячому садку забезпечує високий коригувальний ефект мовленнєвих розладів і є необхідною для дітей з мовленнєвими порушеннями.

Чи варто віддавати дитину до спеціальної логопедичної групи?

Пам’ятайте, що саме в дошкільний період мовлення дитини розвивається найінтенсивніше, а головне — воно гнучке для подолання мовленнєвих розладів  Тому, що раніше ви звернетеся по допомогу до спеціаліста, то швидше дитина оволодіє правильним мовленням. 

Важливе значення у дошкільному віці має комплексна робота з дитиною,  тому логопедичні та логоритмічні заняття в логопедичній групі з логопедом, навчально-розвивальні заняття вихователя, корегуючі заняття з психологом забезпечать успішну корекцію мовлення вашої дитини, допоможуть їй досягти найкращих результатів.

  Не соромтеся звертатися по допомогу до вчителя-логопеда, адже тільки завдяки співпраці вчителя-логопеда і батьків, використанню цікавих та доступних видів роботи, у дітей нормалізується процес оволодіння мовленням

Чи можна без логопедичної допомоги виправити в дитини порушення звуковимови? Якщо дитині тільки 3 роки і вона погано говорить, ви можете виконувати з нею вправи артикуляційної, дихальної та пальчикової гімнастики, і мовлення значно покращиться  Проте, якщо дитині вже 4 роки і вона неправильно вимовляє кілька звуків, слід звернутися до вчителя-логопеда.   Очікування, що «ось-ось заговорить сам», зазвичай,  не виправдовуються.

Хвилювання батьків, що дитина буде плакати у новій групі, довго буде звикати до нових вихователів, чи стане говорити ще гірше, тому що навчиться від інших, неправильному мовленню – не мають під собою основи. Таких груп у різних садочках, містах, областях створено багато з певними правилами і за науково обгрунтованими принципами, щоб створити дитині якісне мовленнєве середовище, унеможливити негативні реакції, забезпечити  комфортне перебування в групі.

  Пам’ятайте, що мовленнєві порушення легше попередити, аніж подолати Отже, консультації вчителя-логопеда, відвідування спеціальної логопедичної групи для дітей з порушеннями мовлення, систематичні заняття з дитиною в домашніх умовах, допоможуть скоригувати наявні порушення звуковимови та відкриють дитині шлях до успішного навчання у школі.

Мама – найкращий логопед

Чи може мама, людина  будь-якої професії, бути найкращим педагогом? Так, може! В чому ж її переваги?

Мама знає свою дитину краще, ніж будь-який спеціаліст. Бачить її в різні моменти за різних обставин, перша помічає незначні зміни чи сигнали успіху та невдач.

Мама найкращий педагог – сама найближча людина для дитини, з мамою у дитини найкращий контакт. А значить і самі продуктивні і результативні заняття, дитина для мами буде старатись набагато краще, ніж для чужої тьоті.

Навіть, якщо у відносинах мами і дитини є непорозуміння, то вони короткочасні і швидко нівелюються під час спільної діяльності. А, якщо дитина має вади мовлення і, чужі люди не зразу її розуміють, то дитина в лиці мами завжди бачить і знаходить розуміння, а це значить, що вона їй більше довіряє, більше розкривається та іде на контакт.

 Тому, що батьки добре знають свою дитину, вони знають як, та в який час краще всього почати заняття. В них є свобода вибору найкращого часу для цього.

У фахівця час жорстко регламентований, вчитель-логопед не може чекати моменту, коли у дитини хороший настрій і вона буде повністю налаштована на працю з ним. Тому частина занять у логопеда може проходити не так продуктивно.

Батьки добре знають сильні і слабкі сторони своєї дитини. Знають, що завдання саме такого плану дитина виконує краще, а ось такі — не хоче і її потрібно стимулювати. Особливо завдання, які потребують певних фізичних чи моральних зусиль. Так, фахівець з часом, вивчає дитину, її особливості характеру, поведінки і вміє регулювати процеси навчання. Та це приходить з часом, не легким шляхом спроб та помилок і затрат енергії. Скоротити цей шлях, знову ж таки, допомагають батьки. Вони можуть поділитися своїми знаннями зі спеціалістами і повноцінно включитись в роботу.

В більшості випадків дитина займається від 5 до 1 години в тиждень. За цей час педагог може тільки зробити спробу показати дитині нові вправи, призвичаїти її до нових вимог, до необхідності взаємодії на занятті, спробувати закріпити нову вправу чи навик. І тут також основна робота лежить на плечах батьків – заспокоїти дитину, спонукати до праці,  вселити думку про необхідність занять з учителем-логопедом.

Якщо є розуміння цих моментів з боку батьків, то з самого початку, можна здобути результат швидше, від взаємодії  батьків з дитиною і вчителем – логопедом.

Сьогодні, коли діти тривалий час перебувають на карантині вдома, разом з батьками, саме час проявити свої педагогічні здібності.

 Та й карантин під час коронавірусу – це не просто сидіння вдома. 

Дуже важливо розуміти, як саме організовувати простір і час дітей вдома.

Щоб організовувати простір і дні дітей, необхідно слідувати правилу: дітям треба дати можливість, по-перше, відпочити, по-друге, забути про  свою тривогу, а по-третє, їм треба дати можливість нудьгувати».

Так, так – нудьгувати, для того щоб будь-яка діяльність була для дітей в радість. Якщо ми, без перерви, починаємо розважати дитину, то позбавляємо її власної енергії і насолоди від власних дій. 

Коли ваша дитина говорить: «Мамо, мені нудно», не дозволяйте їй в цей момент вмикати планшет, комп’ютер, чи брати в руки телефон. Скажіть їй: «Понудьгуй декілька хвилин, зараз я разом з тобою пограю в дуже цікаву гру». Підготуйтесь і запропонуйте їй позайматись за рекомендацією вчителя-логопеда. Будьте поруч, виконуйте завдання на рівні дитини, змагайтесь, не бійтесь досягати успіху, спонукайте дітей вас перемагати.

Та регламентуйте час занять, не перетворюйте цей процес в безперервну гру. Насправді, якщо ми весь час будемо аніматорами для своїх дітей, ми позбавляємо їхньої власної мотивації до роботи. Робіть веселі перерви, давайте дітям ініціативу, а найкраще буде коли ви очолите активність дітей. Дайте їм можливість битись подушками і самим долучіться до цієї гри, дозвольте пострибати на ліжку, сховатися під столом чи за дверима, але вони повині знати, що за моментами розваг іде заняття.

Можливо, не зовсім вціліють ваші меблі, та це збереже вам певну кількість нервових клітин, а дітям додасть впевненності, що їх люблять, розуміють, цінують їх бажання.

 На сьогодні є дуже багато можливостей і ресурсів, які допоможуть вам продуктивно займатися з дітьми і не збожеволіти з постійним «Ну мам», «Ну тат», дітям з цікавістю провести час, а вільний період від занять та роботи прожити з цікавістю разом.

Слідкуйте за завданнями , які рекомендує вам вчитель- лоопед, з’ясовуйте не зрозумілі вам моменти, будьте на зв’язку і все буде добре.

Ми хочемо тримати з вами зв’язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на наших сторінках у Medium та у Telegram

Дистанційна підтримка освітнього процесу в умовах карантину

логопедичної групи  №11

Заняття Дитина в соціумі

“Cупер діти – переможці мікробів”

Малювання (нетрадиційне, виделкою)

“Весняні квіти”

Програмовий зміст: Сформувати у дітей елементарні уявлення про бактерії та мікробів, про користь та шкоду бактерій, про засоби захисту від хвороботворних мікробів, формувати розуміння важливості турботи про власне здоров’я, закріпити прості способи боротьби з мікробами та бактеріями, сприяти формуванню здорового способу життя; розвивати пізнавальну та творчу активність, зв’язне мовлення, уяву, логічне мислення, креативність, прагнення до самостійної діяльності; виховувати дружні стосунки, взаємоповагу та взаємодопомогу.

Програмовий зміст:навчати дітей методам та прийомам, нетрадиційній техніці малювання. Розвивати творче мислення, увагу при створенні малюнка.Виховувати акуратність, самостійність, уважність.

Консультація для батьків та вихователів

 “ВОЗ рекомендує. Як зробити антисептик своїми руками”.

https://www.youtube.com/watch?v=zUApX-KkswI

Відеоурок “Спортивні розваги для всієї родини”

https://www.youtube.com/watch?v=x_sFma5E1-g

Конструювання за зразком LEGO

Програмовий зміст: учити створювати моделі за зразком. Розвивати зорове та просторове сприймання, кмітливість, фантазію, логічне мислення, дрібну моторику рук.

“Спробуй повтори”

Вправи для рук

Консультація для батьків

“Як вибудувати кордони”

Як вибудувати кордони для дитини і чому вони важливі? Як дитина випробовує встановлені батьками кордони на міцність? Як краще виховувати і говорити з дітьми про їхнє майбутнє?

У дитини є три способи випробування кордонів на міцність. Якщо один спрацьовує, то він закріплюється.

·         Пряма агресія. Коли дитина весь час аж до істерики повторює “дай, дай, дай”.

·         Ниття. Коли дитина довгий час просить: “ну, мамо, будь ласка, дай, на трішки…”.

·         Маніпуляція. Коли дитина випрошує те, що їй треба, у родичів. Наприклад, якщо мама не дозволяє, то йде до тата.

Дитина запитує про кордони, і батьки мають їй про це повідомити: чи можна брати вазу з полиці, заходити в калюжу тощо. Кордони можуть бути будь-якими. Це вирішує родина. Головне, щоб вони були. Відсутність чи плутаність правил порушує нервову систему дитини.

Після періоду встановлення кордонів йде період розвитку креативності. Дитина починає ставити запитання “чому?” і вчиться вирішувати стандартні завдання нестандартним способом. Це відбувається у віці від 3 до 7 років.

“Якщо ми не виставимо вчасно кордони, то в дитини може не вистачати ресурсів на творчість. У неї підуть усі сили на те, щоб встановлювати власні правила”.

11

 

Як говорити з дітьми про коронавірус?

Поради:
1. Тримайте під контролем власні емоції

Перш ніж говорити з дитиною про небезпечне захворювання, переконайтеся, що контролюєте власну тривогу та страх.

Адже діти часто віддзеркалюють емоції батьків.

«Маленькі діти беруть приклад зі своїх батьків, стосовно того як реагувати на незрозумілій їм ситуації.

Діти одразу зрозуміють спокійні ви чи стурбовані, й будуть поводитися аналогічно», – пояснює Марк Рейнек, директор та старший психолог Інституту дитячого розуму.

Якщо дитина відчує стурбованість батьків, то  гіперболізує небезпеку в своїй уяві.

  1. Станьте ініціатором розмови

Не потрібно боятися піднімати цю тему, якщо дитина сама ще не запитувала.

Ви можете стати для неї надійним джерелом інформації.

Цій розмові не варто приділяти якоїсь надмірної уваги, можна просто підняти тему під час звичайної бесіди за обіднім столом.

«Хочете ви цього чи ні, але ваша дитина, ймовірно, вже чула про коронавірус по новинах або від однолітків.

Саме тому я завжди рекомендую зіграти на випередження.Поговоріть зі своїми дітьми про речі, які можуть налякати, перш ніж вони почують більш страхітливу версію від однокласників», – каже Рейчел Томасян, ліцензований терапевт з питань шлюбу і сім’ї.

  1. Запитайте, що вони вже знають про коронавірус

Відкриті запитання допоможуть оцінити знання ваших дітей, а також їх емоційний стан.

Заохочуйте малечу висловлювати свої почуття.

Проаналізувавши сприйняття дитини, можна визначити, яким чином далі будувати розмову.

Крім того, буде можливість підкоригувати дитячі знання, щоб сформувати реалістичне уявлення про ситуацію.

«Зараз багато новин про сезон грипу, мені цікаво, що ти чув про це», – такий початок розмови пропонує Робін Гудман, клінічний психолог і арт-терапевт.

Експерт рекомендує повсякчас нагадувати дитині про те, що ви готові її вислухати та відповісти на будь-які запитання.

  1. Спілкуйтеся з дитиною правильно

Інформувати дитину потрібно зрозумілою мовою, відповідно до її віку.

Тільки тоді вона зможе зрозуміти проблему та перестати тривожитися.

«Батьки повинні підходити до розмови зі своїми дітьми про коронавіруси по-різному, зважаючи на вік та рівень розвитку. Гарне практичне правило – використовувати тільки ті слова, які ваша дитина вже розуміє», – дає пораду Рейчел Томасян.

Діти до 6 років 

Дітей до 6 років не потрібно навантажувати зайвими деталями, як назва вірусу або глобальна загроза захворювання – вони ще не готові це усвідомити.

Замість цього поговоріть з дітлахами про мікроби, як люди хворіють, і про те, що ми можемо зробити, щоб залишатися здоровими.

Будьте уважні до розмов, які ведете з вашим партнером або дітьми старшого віку, перед малечею.

Якщо діти почнуть ставити якісь запитання – запевніть їх, що ваша сім’я здорова і в безпеці.

Дітям шкільного віку можете розповісти більш конкретну інформацію про спалах вірусу – що це таке, як він поширюється, як запобігти захворюванню. Але тримайтеся подалі від розмов про смерть, особливо якщо ваша дитина молодшого шкільного віку.

Підкресліть, що дорослі роблять все можливе, щоб забезпечити безпеку та захист.

Обмежте перегляд напружених телевізійних новин, які можуть викликати занепокоєння.

В громадських місцях діти можуть побачити людей, які носять медичні маски. Такий зовнішній вигляд підсвідомо викликає страх, тому потрібно пояснити, для чого дехто одягає захисні маски, та в яких випадках це доречно робити. Про симптоматику коронавірусу краще розповісти, провівши аналогію із звичайною застудою, якою дитина хворіла раніше.

 

8.04.

«Весна — днем красна »

Вчити дітей розпізнавати зміни в природі з приходом весни;розвивати уважність,шінтерес до пізнання нового; розширювати словниковий запас, використовуючи епітети для опису краси весняної природи;виховувати любов і дбайливе ставлення до природи.

Руханка 

Малесенькі метелики

На сонечку літають

І крильцями легенькими

Всі весело махають.

Та от стомились любі,

В повітрі вже літати,

Бо час прийшов на квіточки

Скоріше всім сідати.

Дитяча гра «Весняні слова»

Пограємо в весняні слова:

Я називаю слова, а ви відгадайте, про що я говорю.

Блакитне, ясне, чисте, весняне, високе, безхмарне. (Небо).

Яскраве, золоте, тепле, ласкаве. (Сонце).

А тепер навпаки:

Психогімнастика «Я- сонечко»

Я – маленьке сонце. Я прокидаюся, вмиваюся. Я розчісую свої промені й піднімаюся вільно й урочисто над обрієм.

Я – велика куля. В мене багато тепла і світла. Я – велике сонце. Я дарую своє тепло всім; небу, хмаринкам, річкам, полям, людям. Я видихаю тепло.

Я перетворююся на тоненький сонячний промінець. Я лечу над землею і пірнаю в м’яке зелене листя, я купаюсь в блакитних хвилях моря, я граюсь в білій піні.

Гра «Закінчи речення»

З-за хмар вийшло золоте.

Подув теплий весняний.

Загримів грім і пішов перший, весняний.

На деревах з’явилися клейкі, зелені.

Пригріло ласкаве …

Фізкультхвилинка

Руки в сторони та вгору,

На носочки піднялись.

Підніми голівку вгору –

Й на долоньки подивись.

Присідати ми почнемо,

Добре ноги розімнемо.

Раз – присіли, руки – прямо.

Встали – знову все так само.

Повертаємося вправно,

Все виконуємо гарно.

«Вчимося доброти у сонечка»

Мета: формувати уявлення дітей про моральні якості людини, сприяти їхнім проявам у повсякденному житті, закладати основи духовності. Стимулювати пізнавальну активність, мислення, збагачувати словник. Виховувати потребу в регулюванні своєї поведінки за свідомо засвоєними морально-етичними нормами; доброзичливі, дружні стосунки. Викликати позитивні емоції, вчити взаємодіяти  , говорити одне одному приємні слова – компліменти.

Привітання.

Добрий день, добрий день,

Ми вітаємось.

До гостей дорогих, посміхаємось!

Усміхнімось всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям.

І тоді обов’язково

День до нас привітним буде.

Діти, разом з хорошим настроєм ми почнемо нашу подорож у дивний світ Королівства казки. Ви згідні? Отож слухайте.

Далеко-далеко, за глибокими морями, за густими-прегустими лісами, за високими горами розкинулося королівство Феї Добра, її так звали – Фея Добринка. Вона вчить творити добро і бореться зі злом.

Якщо у світі більше стає зла і жорстокості, то казкова країна Добра все далі і далі віддаляється від людей. А без добра, як без сонечка світ не може існувати. А якщо більше стає добра і милосердя – то наближається.

Україну Добра можуть потрапити тільки добрі, чесні та чуйні люди.

Але що ж таке добро? Яку людину називають доброю? (Яка не ображає інших, допомагає, поділиться, зрозуміє, яка може захистити, втішити, яка не залишить товариша в біді).

Так добра людина випромінює тепло і світло, своїми добрими вчинками, розраджує, заспокоює, ніби притягує до себе. Вона ввічлива, тактовна, її шанують, цінують, з нею приємно спілкуватися.

Вірш.

На доброті існує світ

І добротою пахне хліб

На допомогу друзям йти

Це також вияв доброти.

Доброта ніколи не старіє,

Доброта від холоду зігріє,

Доброта, як сонце світить

Дітей і дорослих тішить.

Я всміхаюсь сонечку,

Здравствуй, золоте –

Я всміхаюсь квіточці –

Хай вона цвіте.

Я всміхаюсь дощику:

Мийся мов з відра –

Друзям усміхаюся,

Зичу їм добра.

Ми усі одна сім’я,

Неповторні – ти і я

Будемо усі дружити

В злагоді та мирі жити.

Бо життя – це диво казка

В ньому є любов і ласка

Ми прийшли у світ, щоб жити

Й на землі добро творити.

Дидактична гра «В якому вчинку живе добро».

Діти визначають вчинок і піднімають картку з хмаринкою або сонечком.

– Допомагати другові в біді

– Когось образити

– Захистити слабкого

– Когось обдурити

– Ділитись тим, що маєш

– Не слухатися старши

– Вихвалятися перед кимось

– Радіти з чужої біди

– Співчувати, якщо з кимось сталося нещастя

– Дражнитись

– Ображатись через дрібниці

– Пробачати і просити пробачення, якщо когось образив

– Поважати інших.

Дидактична гра «Кошик добрих справ».

Пригадайте, яку добру справу ви зробили вчора, сьогодні чи кілька днів тому назад. Розкажіть про неї …

Точковий масаж.

У наших долоньках сплять добрі крихітки гномики. Розбудіть їх: потріть долоньку об долоньку швидко-швидко. Відчуваєте? Ваші долоньки стали гарячими. Це гномики прокинулися і понесли здоров’я у кожну клітинку вашого організму. А тепер побавимо їх – притиснемо долоньки до щічок (вдих-видих), розбудимо у кожному пальчику їх братиків.

У великому – щоб бігала кров

У вказівному – щоб добре працював шлунок

У середньому – печінка

У безіменному – щоб стати розумним

Мізинчик – щоб краще працювало серце і легко нам дихалось.

 

Доброта , як сонечко гріє

Мета: розвивати пізнавальну активність, мислення,память . Виховувати доброзичливість , повагу ,  дружні стосунки. Викликати позитивні емоції, вчити взаємодіяти  , допомагати  тим хто цього потребує .

Живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай.

Лиш в добро і вищу правду віра

Людину відрізня від звіра.

Хай оживає істина проста:

Людина починається з добра.

Серце –  це символ доброти. Воно велике і світле. Воно вміє любити і радіти, сумувати і співчувати. Воно може змінити людину, зробити її добро

Доторкніться  до свого сердечка, щоб воно увібрало усі найкращі ваші почуття, усю любов і тепло і передало їх тому кого ви любите …, і будемо говорити при цьому приємні слова одне одному.

Діти говорять компліменти.своім рідним , матусям .

Хай кожен день для вас

Приносить радість.

І рідко десь блукає сум,

А настрій буде тільки гарним,

А серце добрим і ясним.

Отже, будьте завжди такі: дружіть, любіть одне одного, даруйте добро одне одному.

Але це ще не все. У всіх вас є близькі рідні люди, яких ви любите. Вам мабуть хочеться і для них зробити, щось приємне. Ми з вами можемо виготовляти вітальну листівку або намалювати малюнок і ви зможете подарувати її комусь із своїх рідних, чи своєму другові .Всередині ви можете намалювати квіточку, сонечко, а ще написати слова, які означають добро (мама, мир, сонце …)

Фізкульхвилинка

«Зайченята»

Сірі зайчики маленькі

(Вушка є у них довгенькі)

В лісі грались, веселились, —

Працювати вже стомились.

А щоб добре працювати,

Треба трішки пострибати.

Відпочили, розім’ялись

Й до роботи знову взялись.

Прислів’я про добро:

Добро довго пам’ятається.

Хто людям добра бажає, той і собі має.

Роби добро не кайся – робиш зло і сподівайся.

Перший крок до добра – не роби зла.

Не одежа красить людину, а добрі діла.

Раз добром зігріте серце вік не прохолоне.

Добро, як сонечко гріє.

Добро роби, добре й буде.

 

Ранкова гімнастика для малят

З чого день наш починається

Із ранкової зарядки.

Кожен з нас хай посміхається

І походить навприсядки.

Хай до сонечка потягнеться,

Розімне хай свої плечі.

Нехай здоров’я добре тягнеться

В щасті й радості до малечі.

Батьківщина — рідна Україна

Мета: викликати в дітей бажання поповнювати свої знання про Україну; вчити розуміти поняття «Батьківщина»розвивати об- разну пам’ять, мислення, уяву, спостережливість; виховувати по- чуття приналежності до свого народу, його духовної культури.

Ранок. Знову сонце сяє.

Моє місто оживає.

Зазирає промінь сонця

В кожен дім, у всі віконця

У якій країні розташоване наше місто? — Для всіх нас наше місто є рідним. Чому?

Рідне місто, де живемо, Батьківщиною звемо.

— Наше місто — одне з багатьох міст нашої країни.

Сьогодні, люба дітвора,

У нас цікава буде гра.

Уявіть, що ми, малята,

Вирушаєм мандрувати.

— Як називається наша країна? (Україна) — А ми з вами хто? (Українці)

— Що ж таке Україна?

Україна — рідний край,

Поле, річка, зелен гай.

Любо стежкою іти.

Тут живемо я і ти.

— Ну а тепер пограємо, про Україну разом розповідаємо….

— Україна яка? (Могутня, калинова, квітуча, зоряна, пісенна, барвінкова, багата, барвиста, дружня тощо)

Вивчимо  вірш М. Познанської.

ПРО НАШУ УКРАЇНУ

Ми дуже любим весь наш край І любим Україну.

Її лани, зелений гай,

В саду рясну калину.

Там соловейко навесні

Співає між гілками,

Та й ми співаємо пісні, — Змагається він з нами!

Фізкультхвилинка 

 А тепер у нас розминка,

А тепер фізкультхвилинка.

Починаємо наш старт.

Ось зігнули так ручата

Й полетіли, мов качата.

Ніжками затупотіли,

Потім разом всі присіли.

До сонечка потяглися

І у боки так взялися.

Вправо разом нахилились,

Вліво, щоб не помилились.

Руки вниз ми опустили

Й трохи ними потрусили.

Шию трішки розім’яли

 

 (вівторок)

Гімнастика пробудження

Котик рано піднімався,

Добре лапкою вмивався.

Гарно вушка вимивав,

Шубку добре розчесав,

Потім трішки поплигав,

Поруч муха задзижчала,

І його роздратувала.

Він її прогнав від себе,

До роботи ж йому треба

3.Малюємо разом 

Мета: Розвивати у дітей природні нахили, здібності, обдаруванняЗаохочувати бажання дітей фантазувати і творити.

Поряд із традиційними пензлями для малювання, акварельними та гуашевими фарбами, доречним є використання таких матеріалів і предметів для вільної діяльності:

 

  • штампи із овочів (картопля, буряк, морква, болгарський перець, гриб шампіньйон);
  • ватні палички, поролон, кисті різної жорсткості;
  • опале листя різних дерев різної форми та величини, пір’я;
  • зубна щітка, кругла щітка для миття посуду;
  • патичок, зворотна сторона олівця, ватна паличка, соска;

 Ляпкографія

1.Аркуш паперу скласти навпіл і прогладити пальцями лінію згину.

2.На внутрішній бік згину капнути кілька ляпок фарби різного кольору.

3.Знову скласти аркуш, прогладжуючи його в різних напрямках.

4.Домалювати пензлем необхідні елементи.

Разом з дитиною придумати опис 

Малюємо  долоньками

 Фізкультхвилинка 

Дзінь-дзелень, дзінь-дзелень,

працювали цілий день.

А тепер спочинем трішки,

Розімнемо ручки й ніжки.

Руки вгору, руки вниз,

На всі боки повернись.

У долоньки поплескали

І руками помахали.

Ніжками затупотіли,

Потім дружно всі присіли.

Встали хутко, посміхнулись

І до праці повернулись.

 

(середа) 

Урозвитку мовлення вашої дитини вам допомо- жуть ігри на розвиток дрібної моторики. Це справді так, адже дослідження науковців підтверджують, що на кін- чиках пальчиків знаходяться нервові центри, тісно пов’язані з мовленням. Рухи пальців стимулюють дозрі- вання центральної нервової системи і прискорюють

розвиток мовлення дитини.

Запропоновані вправи допоможуть дошкільнику розвинути дрібні м’язи рук, підготують до опанування навичок письма та стимулюватимуть його мов- леннєвий розвиток. Крім того, покращують пам’ять, розумові здібності, зни- жують емоційне напруження, розвивають координацію рухів, силу і спритність рук, і, звичайно, мовлення.

Масаж

Щоденно масажуйте кисті рук дитини м’якими рухами та розминайте ко- жен пальчик, долоньку, зовнішній бік кисті, а також передпліччя. Це дуже ко- рисні вправи, що чудово активізують мовні центри мозку. Крім того, такий ма- саж здійснює позитивний вплив на імунітет, на загальний розвиток.

  1. Запускать пальцями дрібні дзиги.
  2. Розминати пальцями пластилін, глину.
  3. Катати по черзі кожним пальцем камінчики, дрібні намистинки, кульки.
  4. Зтискати і розтискати кулачки, при цьому можна грати, як ніби кулачок — бутончик квітки (вранці він прокинувся і відкрився, а ввечері заснув — закрився, сховався).
  5. Робити м’які кулачки, які можна легко розтиснути і в які дорослий може  просунути свої пальці, і міцні, які не розіжмеш.
  6. Двома пальцями руки (вказівним і середнім) «ходити» по столу, спочатку повільно, як ніби хтось крадеться, а потім швидко, як ніби біжить. Вправа проводиться спочатку правою, а потім лівою рукою.
  7. Показати окремо тільки один палець — вказівний, потім два (вказівний і середній), далі три, чотири, п’ять.
  8. Показати окремо тільки один палець — великий.
  9. Барабанити всіма пальцями обох рук по столу.
  10. Махати в повітрі тільки пальцями.
  11. Кистями рук робити «ліхтарики».
  12. Плескати в долоні тихо і голосно, в різному темпі.
  13. Збирати всі пальці в щіпку (пальчики зібралися разом — розбіглися).
  14. Нанизувати великі гудзики, кульки, намистинки на нитку.
  15. Намотувати тонкий дріт у кольоровій обмотці на котушку, на власний палець (виходить обручка або спіраль).
  16. Зав’язувати вузли на товстій мотузці, на шнурі.
  17. Застібати гудзики, гачки, блискавки, замочки, закручувати кришки, заводити механічні іграшки ключиками.
  18. Закручувати шурупи, гайки.
  19. Ігри з конструктором, мозаїкою, кубиками.
  20. Складати мотрійок.
  21. Гра — вкладанка.
  22. Малювання в повітрі.
  23. Ігри з піском, водою.
  24. М’яти руками поролонові кульки, губку.
  25. Шити, в’язати на спицях.
  26. Малювати, розфарбовувати, штрихувати.
  27. Різати ножицями.
  28. Малювання різними матеріалами (ручкою, олівцем, крейдою, кольоровою крейдою, аквареллю, гуашшю, вугіллям і т. д.).

 


ПРО ВЕЛИКДЕНЬ ДЛЯ ДОШКІЛЬНИКІВ!

Мета: Виховувати любов до свого народу, повагу до його традицій, минулого і сучасного, бажання пізнавати звичаї, святкування; виховувати уважність, доброту, доброзичливість.

Великдень — одне з найбільших й найшанованіших після Різдва християнських свят. Воно прославляє воскресінню Христа.

Звичай пекти паски та фарбувати яйця виник дуже давно.

З першим променем сонця священик в церкві сповіщає: «Христос воскрес!», а прихожани хором відповідають: «Воістину воскрес!».

Під час урочистого обходу храму святять паски, крашанки та різний наїдок. Потім усі розходяться по домівках, щоб сповістити одне одного про велику радість та привітати зі світлим урочистим святом.

Через карантин , коли всі змушені сидіти вдома , люди не підуть  до церкви .

А будемо дивитися святкування он-лайн !

«Свято Пасхи недалечко» Н.Б.Куфко

Свято Пасхи недалечко,

 Люди звичай бережуть, –

 Розмальовують яєчка,

 Пишні пасочки печуть.

 Святкування йде віками, –

 Це такі чудові дні:

 В гості йти, під рушниками

 Страви нести запашні.

 Доброзичливо, з любов’ю

 Мати щирі почуття,

 Людям зичити здоров’я
 І щасливого життя.

 Святість – це чарівне слово,

 Тільки треба так зуміть,

Щоб життя своє святково

У труді й добрі прожить.

Фізкультхвилинка для малят

Щось стомилась наша спинка

І затерпли пальці.

Встанем, друзі, на хвилинку.

Скачем на скакалці.

Присідаєм і встаємо,

Пальцям працю ми даємо:

В кулачок і з кулачка,

Щоб була рука гнучка.

Трохи шию розім’яли

Знову віршик прочитали !

ВЕЛИКОДНЄ ДИВО — ПИСАНКА

Мета: продовжувати розширювати та поглиблювати знання дітей про Великодні свята, обереги та символи, зокрема — писанку;формувати бажання у дітей робити подарунки своїм близьким та родичам, радувати своїми виробами, створювати собі і оточуючим людям гарний настрій.

розвивати вміння самостійно вибирати той чи інший спосіб колірного рішення і декорування роботи; розвивати творчі здібності дітей, дрібну моторику рук, окомір; зоровий контроль дії рук;

Матеріал: кольоровий папір  формату А4 1/2 та дрібні деталі (орнамент для писанки), серветки, ножиці , різні види дрібної крупи ма макаронів  , пластилін презентація, аудіо «Розмалюю писанку».

Гей, Великдень! Гей весна!

Що несе мені вона?

На голівоньку вінок,

А у кошик крашанок.

Великдень — найбільш радісне свято в році! Люди довго чекають на нього, ретельно готуються. А коли настає Великдень, вітають один одного словами: «Христос воскрес!», І все відповідають: «Воістину воскрес!» — це така традиція. Як і будь-який великий свято, Великдень заповнена різними іграми, розвагами, ходінням в гості. На Великдень готують спеціальну обрядову їжу !Вона включає в себе паски і фарбовані яйця. Головний символ свята — забарвлене яйце. Кожна господиня прагнула наварити по більше яєць і обов’язково їх пофарбувати.

Але нинішнє свято відрізняється , діти тим , що люди не будуть ходити в гості , а кожен буде святкувати вдома ! І все для того , щоб перемогти  вірус!

На Великдень прийнято робити і дарувати один одному маленькі великодні подарунки, зроблені своїми руками. Я пропоную вам зробити великодній сувенір, щоб ви змогли подарувати її своїм рідним.

 

  1. Я беру шаблон і акуратно ножицями вирізаю його.
  2. Придумую малюнок, який я буду наносити.
  3. Кладу на шаблон яйця з картону шматочок пластиліну, потрібного мені кольору, притискаю і акуратно розмазую пластилін великим пальцем.
  4. Ось така заготовочкі у вас вийде (вихователь показує готовий зразок).
  5. Тепер сувенір потрібно прикрасити.

1 спосіб:

Будемо використовувати пшоно, рис, горох (вихователь показує ілюстрацію із зображенням декількох варіантів прикраси).

2 спосіб:

Будемо використовувати тільки пластилін (вихователь показує ілюстрацію із зображенням декількох варіантів прикраси).

Вихователь: Перш, ніж почати працювати, давайте повторимо правила роботи з ножицями.

Діти: Працювати акуратно, ножиці тримати в закритому положенні.

Вихователь: А зараз ми розімнемо  наші пальчики.

Пальчикова гімнастика.

Стіл великодній накриваємо, (розводимо руками в боки)

Гілкою верби прикрашаємо. (пальці «віялом»)

З печі несемо пасочки, (показ долоньками)

А від курочки — яєчка. (з’єднуємо великий палець з іншими по черзі)

Дай нам, курочка, яєчко просте, (потерти долоньки )

Ми його розпишемо — буде золоте. (розфарбовуємо в повітрі)

 Виконання роботи  

Мир хай буде всім сьогодні,

Бо це ж свята Великодні.

Люди! Мир дав Бог з небес!

Христос Воскрес!

( діти: » Воістину воскрес! «)