Умови доступності закладу для дітей з особливими потребами
В закладі функціонує дві логопедичні групи та одна інклюзивна для дітей з особливими освітніми потребами
ПЛАН
РОБОТИ З ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В ЗДО №59 на 2022-2023н.р.
Завдання: інтеграція освітнього процесу ( соціалізація, адаптація та корекція) дітей з особливими освітніми потребами в звичайному соціумі
№ | Назва заходу | Термін | Категорія слухачів | Примітки | |
Робота методичного кабінету
|
|||||
1. | Ознайомити з останніми новинами та нормативно-правовими документами з інклюзивної освіти педагогічний колектив та батьків |
09. 2022 |
Педагоги ЗДО, батьки |
вихователь-методист, КППС |
|
2. | Продовжувати роботу з поповнення та інформування про інклюзивну політику, практику та культуру дошкільного закладу |
Постійно |
Педагоги ЗДО, батьки |
вихователь-методист, КППС |
|
3. | Здійснити добірку навчально-методичних матеріалів з питань інклюзивної освіти, зробити її доступною для користування педагогами та батьками |
Постійно |
Педагоги ЗДО, батьки |
вихователь-методист, КППС |
|
4. |
Продовжувати створювати розвиваюче середовище групового приміщення інклюзивних груп
|
Постійно |
Педагоги ЗДО, батьки |
вихователь-методист, КППС |
|
5. | Оформити папку з конспектами занять «Інклюзивна освіта в ЗДО» | жовтень |
Педагоги ЗДО |
вихователь-методист |
|
6. | Розробити пам’ятку для педагогів «Дитина з особливими потребами» | листопад |
Педагоги ЗДО |
вихователь-методист |
|
Робота з педагогічним колективом
|
|||||
1. |
Самодіагностика «Самоосвітня діяльність педагога з огляду на сучасні тенденції дошкільної освіти. Шляхи професійного розвитку» |
Вересень, 2022 |
Педагоги ЗДО |
вихователь-методист |
|
2. | Семінар-тренінг «Роль асистента вихователя в групі з інклюзивним навчанням: Основні функції і завдання, форми співпраці» |
Вересень, 2022 |
Педагоги ЗДО |
вихователь-методист, практичний психолог |
|
3. | Діагностика професійної компетентності асистента вихователя інклюзивної групи |
Жовтень, 2022 |
Педагоги ЗДО |
практичний психолог |
|
4.
|
Консультація для педагогів: «Інклюзивна освіта: ідея і практика» |
Жовтень, 2022 |
Педагоги ЗДО |
вихователь-методист, вчитель-логопед |
|
5. |
Семінар ««Інклюзія: різні можливості – рівні права» |
Грудень, 2022 |
Педагоги ЗДО |
практичний психолог, вихователь- методист |
|
6. | Тематичне вивчення «Система роботи щодо забезпечення командного підходу під час організації освітнього процесу з дітьми з особливими освітніми потребами» |
Грудень, 2022 |
Педагоги ЗДО |
вихователь-методист |
|
7. |
Тест-самооцінка педагогів «Розвиток творчого потенціалу педагога»
|
Лютий, 2023 |
Педагоги ЗДО |
практичний психолог |
|
8. |
Ділова гра(семінар) для педагогів «Інклюзивна освіта: проблеми та шляхи вирішення» |
Лютий, 2023 |
Педагоги ЗДО |
практичний психолог, вихователь-методист |
|
Взаємодія з батьками
|
|||||
1. |
Провести індивідуальні консультації «Дитина з аутизмом: діагностика, взаємодія, допомога»; «Діти з особливими освітніми потребами»
|
11. 2022 |
Педагоги ЗДО, батьки |
практичний психолог
|
|
2. |
Проводити просвітницьку роботу щодо забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами на освіту
|
Постійно |
Батьки |
Методична та психологічна служба |
|
Робота з дітьми
|
|||||
1. | Скласти списки дітей з особливими освітніми потребами, які потребують психолого-педагогічного супроводу |
09. 2022 |
Дошкільники |
вихователь-методист |
|
2. | Забезпечити психолого-педагогічний супровід та корекційно-відновлювальну роботу з дітьми з особливими освітніми потребами |
Постійно |
Дошкільники |
вихователь-методист |
|
3. |
Провести засідання Команди супроводу (скласти графік корекційно-розвиткових занять, підготувати документи асистента-вихователя)
|
Протягом року |
Команда супроводу |
вихователь-методист |
|
4.
|
Розробити Індивідуальні програ
ми розвитку (ІПР) дітей з особливими освітніми потребами на 2022-2023 н. р. |
09. 2022 |
Команда супроводу, дошкільники |
вихователь-методист |
|
5. |
Здійснювати щоквартальне вивчення динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами та переглядати основні завдання ІПР
|
Щоквартально |
Дошкільники |
вихователь-методист |
|
ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА. РОБОТА КОМАНДИ СУПРОВОДУ (КС).
Якісна дошкільна освіта є синонімом інклюзивної освіти — освіти, яка
передбачає участь в освітньому процесі усіх дітей і створює для цього відповідні можливості. Наш заклад дошкільної освіти базується на демократичних цінностях та повазі до основних прав людини і створює умови для максимальної участі в освітньому процесі усіх дітей, у тому числі й дітей з особливими освітніми потребами.
Впродовж 2022/2023 н.р. на інклюзивній освіті виховувалась 1 дитина з особливими освітніми потребами. З метою всебічного вивчення особистості дитини з ООП, організації ефективної допомоги і психолого — педагогічної підтримки, відстеження динаміки її індивідуального шляху розвитку, створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище, протягом 2022/2023н.р. проводилась певна робота членів КС дітей з ООП. Відповідно положення про команду психолого-педагогічного супроводу в листопаді 2022 року було створено команду психолого-педагогічного супроводу з залученням відповідних фахівців. Створена команда відіграє провідну роль у повноцінному й усебічному включенні, оскільки саме вона виступає монолітним механізмом із синхронним використанням методичного інструментарію інноваційної технології інклюзивної освіти. Професіоналізм та ентузіазм працівників, уміння працювати в команді, втілювати перспективні педагогічні ідеї та досвід, опановувати інноваційні технології – це сформовані компетентності нашої команди, який приносить гарні результати.