№6 «Подоляночка»

v(3)

p

ВИХОВАТЕЛІ:

Силюк Тетяна Миколаївна

Вдовіченко Оксана Степанівна

ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ

Організована життєдіяльність для дітей старшого дошкільного віку.Соціальний світ. «Я — українець». Вихователі: Р.Гонько, О.Вдовіченко, Т.Силюк, С.Федорчук.

Організована життєдіяльність дітей старшого дошкільного віку «Кольоротерапія».
Вихователі: Вдовіченко О.С, Силюк Т. М. 

https://www.facebook.com/profile.php?id=100062956512195

Комунікативний розвиток «Складання розповіді про весну за допомогою мнемодоріжок». Вихователь Р. Гонько

https://www.facebook.com/100062956512195/videos/1024895378434527

Організована життєдіяльність для дітей старшого дошкільного віку. Здоров‘я та фізичний розвиток. «Фітнес з гімнастичними палицями»

https://www.facebook.com/100062956512195/videos/1902748129929002

Організована життєдіяльність для дітей старшого дошкільного віку. Природний світ — «Весняні місяці»

https://www.facebook.com/100062956512195/videos/401153391492920

Літературне образотворення «Вивчення вірша Ю. Хандожинської «Берегиня душі» за допомогою мнемотаблиці»

https://www.facebook.com/100062956512195/videos/477446104172910

https://www.youtube.com/watch?v=gx7XHXAL2_g

https://kazky.suspilne.media/list.php

порад для батьків «Розвиток мовлення – запорука успішності дитини» https://naurok.com.ua/poradi-rozvitok-movlennya-zaporuka-uspishnosti-ditini-81651.html

«Як подбати про дитину, якщо ви знаходитеся з нею в укритті»

https://www.youtube.com/watch?v=VpJXr3UXCvo

 

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Розміщення посилань для перегляду батьками  відеоконсультації «Розвиток математичних здібностей дітей старшого дошкільного віку» https://www.youtube.com/watch?v=vTWmcq2qmno

 

Комунікативний розвиток особистості. Розміщення посилань для перегляду навчального відео «Коли це відбувається? Вивчаємо сезони» https://www.youtube.com/watch?v=uTp3z0zpmsA

«Як говорити з дитиною, якщо батько чи мати захищає країну

https://mon.gov.ua/ua/psihologichna-turbota-vid-svitlani-rojz/yakshobatko-

chi-mati-zahishaye-krayinu.

«Ознаки весни» https://www.youtube.com/watch?v=UjPk61HNtZg

аудіо казки «Золота пшениця»» https://kazky.suspilne.media/31

«Фізична безпека дітей під час війни»

https://eo.gov.ua/fizychna-bezpeka-ditey-pid-chas-viyny-pravylapovedinky-v-evakuatsii-na-okupovanykh-terytoriiakh-i-v-zoni-boyovykhdiy/

 

 

Дистанційна підтримка освітнього процесу в умовах карантину

Рекомендації  від вчителя — логопеда Татур Валентини Юріївни

Шановні батьки! Відповіді на ваші запитання та  більше про методи та прийоми, які покращать  розвиток ваших дітей  за адресою :

https://medium.com/@imajenas

 https://t.me/joinchat/AAAAAFi9RvSSH_pM7-_1ag

Коли потрібно звертатись до логопеда?

Дошкільний період — це період від 3 до 6 років  Чи не найважливішою в цей час для дитини стає потреба у спілкуванні та враженнях  Адже саме вони допомагають дитині поступово набувати соціального досвіду і розвивати пізнавальні здібності.

Та саме зараз, в період 4–6 років батьки починають порівнювати мовлення своїх дітей з мовленням їх однолітків. Звертають увагу на вміння своїх дітей щось розповісти чи запитати. Особливо їх тривожить стан звуковимови у дітей. Хочу сказати, що це вже запізно, цей процес потребує уваги ще з першого року життя.

 Як запобігти порушенням звуковимови  в дитини? Пам’ятайте: мовлення батьків є взірцем для наслідування дитиною  Саме тому мовлення батьків у спілкуванні з дитиною має бути: • правильним — без мовленнєвих порушень та «сюсюкання»; •  розбірливим — з чітким вимовлянням слів, з виділенням наголошеного складу; •      простим — що включає прості фрази з 2–4 слів; •         повторюваним — з багаторазовим використанням одних і тих самих слів протягом певного періоду;  •        різнобарвним — з використанням різної інтонації, пауз, сили голосу, зміни темпу; •     живим — супроводжуватися виразною мімікою та (за потреби) жестами.

 Навіть, якщо формування звуковимови відбувається без складних порушень, звичайно, не буде зайвим працювати над розвитком мовлення дітей, розвитком рухливості артикуляційного апарату, вдосконаленням фонематичних процесів. 

 А чи може дитина сама «виговоритись»? Таке справді буває, але не так часто, як того прагнуть батьки.   Навіть, якщо дитина не вимовляє одного звука, але їй вже виповнилося 4 роки, обов’язково потрібна логопедична консультація.

 Дитина розмовляє не так добре, як її однолітки.  Що робити? Кожна дитина — індивідуальність.  Її розвиток відбувається за власними законами, тому не порівнюйте свого малюка з однолітками, які, можливо, випереджають його у своєму розвитку.  Якщо ви помітили, що однолітки не розуміють, а сміються над мовленням вашого малюка, спробуйте об’єктивно оцінити ситуацію.  Надзвичайно важливо своєчасно допомогти дитині у виправленні мовленнєвого порушення і звернутися до вчителя-логопеда.

  Не забувайте, що зазвичай, діти з розладами мовлення дуже вразливі і можуть поступово усамітнитися, а це ще більше затримуватиме мовленнєвий розвиток і негативно впливатиме на характер — дитина може стати дратівливою, замкненою, плаксивою.

 Коли потрібно звертатись за допомогою логопеда?

  При перших тривожних дзвіночках у мовленні дитини. Особливо, якщо його народження відбувалось з ускладненнями, кесарів розтин, якщо в ранньому дитинстві малюк не гулів, не лепетав, пізно почав сидіти, стояти, говорити, погано ссав, часто зригував, не любить жувати тверду їжу, має проблеми з носовим диханням, часто хворіє простудними захворюваннями чи має алергію.

 Якщо під час обстеження дитини, якій вже виповнилося 4 роки, вчитель-логопед виявив: •         заміни одних звуків іншими, простішими за артикуляцією (наприклад, туба замість шуба); •     змішування звуків, тобто нестабільні заміни одних звуків іншими, коли дитина то вимовляє звук у слові цілком правильно, то замінює його на інший звук (наприклад, жука називає то зюк, то шук, то жук); • спотворену вимову звуків (наприклад, якщо дитина гаркавить); •    труднощі розрізнення звуків, схожих за звучанням чи артикуляцією (переважно тих, що їх дитина вимовляє неправильно) (наприклад, дзвінких — глухих приголосних, як от дуб — туп або твердих — м’яких приголосних, як от мило — міло); •  перестановки, додавання, пропуски звуків (наприклад, карб — краб, таник — танк, білка — біка);            •порушення ритміко-складової структури слів (пропуски, додавання складів чи їх уподібнення, наприклад: вавона — ворона, фотопалат — фотоапарат, кукаліківає — кукурікає), можна говорити про Фонетико-Фонематичний Недорозвиток Мовлення і необхідність занять дитини з логопедом.

 Як довго слід займатися з дитиною,  щоб досягти правильної звуковимови? На це запитання немає однозначної відповіді.  Залежно від прояву ФФНМ (відсутності, заміни або спотворення одного чи групи звуків) корекційна робота може тривати від одного тижня до кількох місяців, і навіть років  Найчастіше на постановку звуків потрібен 1 місяць, а от на автоматизацію (закріплення правильної вимови звука в мовленні) та диференціацію (розрізнення звуків) близько 6 місяців, а то і більше.

 Дитині виправляє звуковимову вчитель-логопед  дитячого садочка, може додатково займатись ще інший спеціаліст, але цих занять може виявитись недостатньо. 

Як діяти у цій ситуації? Якщо в дитини проста дислалія, тобто порушення звуковимови однієї групи звуків (наприклад, свистячих [с], [з], [ц]), то логопедичних занять в умовах садка та вдома буде достатньо, щоб швидко подолати цей дефект.

  Проте, якщо дислалія поліморфна, тобто в мовленні дитини спостерігається порушення кількох груп звуків (наприклад, свистячих та шиплячих, сонорів), чи є ще інші види порушень, (загальний недорозвиток мовлення) , то робота з логопедом може розтягнутись на досить тривалий період.

Корекційно-розвивальна логопедична робота в дитячому садку забезпечує високий коригувальний ефект мовленнєвих розладів і є необхідною для дітей з мовленнєвими порушеннями.

Чи варто віддавати дитину до спеціальної логопедичної групи?

Пам’ятайте, що саме в дошкільний період мовлення дитини розвивається найінтенсивніше, а головне — воно гнучке для подолання мовленнєвих розладів  Тому, що раніше ви звернетеся по допомогу до спеціаліста, то швидше дитина оволодіє правильним мовленням. 

Важливе значення у дошкільному віці має комплексна робота з дитиною,  тому логопедичні та логоритмічні заняття в логопедичній групі з логопедом, навчально-розвивальні заняття вихователя, корегуючі заняття з психологом забезпечать успішну корекцію мовлення вашої дитини, допоможуть їй досягти найкращих результатів.

  Не соромтеся звертатися по допомогу до вчителя-логопеда, адже тільки завдяки співпраці вчителя-логопеда і батьків, використанню цікавих та доступних видів роботи, у дітей нормалізується процес оволодіння мовленням

Чи можна без логопедичної допомоги виправити в дитини порушення звуковимови? Якщо дитині тільки 3 роки і вона погано говорить, ви можете виконувати з нею вправи артикуляційної, дихальної та пальчикової гімнастики, і мовлення значно покращиться  Проте, якщо дитині вже 4 роки і вона неправильно вимовляє кілька звуків, слід звернутися до вчителя-логопеда.   Очікування, що «ось-ось заговорить сам», зазвичай,  не виправдовуються.

Хвилювання батьків, що дитина буде плакати у новій групі, довго буде звикати до нових вихователів, чи стане говорити ще гірше, тому що навчиться від інших, неправильному мовленню – не мають під собою основи. Таких груп у різних садочках, містах, областях створено багато з певними правилами і за науково обгрунтованими принципами, щоб створити дитині якісне мовленнєве середовище, унеможливити негативні реакції, забезпечити  комфортне перебування в групі.

  Пам’ятайте, що мовленнєві порушення легше попередити, аніж подолати Отже, консультації вчителя-логопеда, відвідування спеціальної логопедичної групи для дітей з порушеннями мовлення, систематичні заняття з дитиною в домашніх умовах, допоможуть скоригувати наявні порушення звуковимови та відкриють дитині шлях до успішного навчання у школі.

Мама – найкращий логопед

Чи може мама, людина  будь-якої професії, бути найкращим педагогом? Так, може! В чому ж її переваги?

Мама знає свою дитину краще, ніж будь-який спеціаліст. Бачить її в різні моменти за різних обставин, перша помічає незначні зміни чи сигнали успіху та невдач.

Мама найкращий педагог – сама найближча людина для дитини, з мамою у дитини найкращий контакт. А значить і самі продуктивні і результативні заняття, дитина для мами буде старатись набагато краще, ніж для чужої тьоті.

Навіть, якщо у відносинах мами і дитини є непорозуміння, то вони короткочасні і швидко нівелюються під час спільної діяльності. А, якщо дитина має вади мовлення і, чужі люди не зразу її розуміють, то дитина в лиці мами завжди бачить і знаходить розуміння, а це значить, що вона їй більше довіряє, більше розкривається та іде на контакт.

 Тому, що батьки добре знають свою дитину, вони знають як, та в який час краще всього почати заняття. В них є свобода вибору найкращого часу для цього.

У фахівця час жорстко регламентований, вчитель-логопед не може чекати моменту, коли у дитини хороший настрій і вона буде повністю налаштована на працю з ним. Тому частина занять у логопеда може проходити не так продуктивно.

Батьки добре знають сильні і слабкі сторони своєї дитини. Знають, що завдання саме такого плану дитина виконує краще, а ось такі — не хоче і її потрібно стимулювати. Особливо завдання, які потребують певних фізичних чи моральних зусиль. Так, фахівець з часом, вивчає дитину, її особливості характеру, поведінки і вміє регулювати процеси навчання. Та це приходить з часом, не легким шляхом спроб та помилок і затрат енергії. Скоротити цей шлях, знову ж таки, допомагають батьки. Вони можуть поділитися своїми знаннями зі спеціалістами і повноцінно включитись в роботу.

В більшості випадків дитина займається від 5 до 1 години в тиждень. За цей час педагог може тільки зробити спробу показати дитині нові вправи, призвичаїти її до нових вимог, до необхідності взаємодії на занятті, спробувати закріпити нову вправу чи навик. І тут також основна робота лежить на плечах батьків – заспокоїти дитину, спонукати до праці,  вселити думку про необхідність занять з учителем-логопедом.

Якщо є розуміння цих моментів з боку батьків, то з самого початку, можна здобути результат швидше, від взаємодії  батьків з дитиною і вчителем – логопедом.

Сьогодні, коли діти тривалий час перебувають на карантині вдома, разом з батьками, саме час проявити свої педагогічні здібності.

 Та й карантин під час коронавірусу – це не просто сидіння вдома. 

Дуже важливо розуміти, як саме організовувати простір і час дітей вдома.

Щоб організовувати простір і дні дітей, необхідно слідувати правилу: дітям треба дати можливість, по-перше, відпочити, по-друге, забути про  свою тривогу, а по-третє, їм треба дати можливість нудьгувати».

Так, так – нудьгувати, для того щоб будь-яка діяльність була для дітей в радість. Якщо ми, без перерви, починаємо розважати дитину, то позбавляємо її власної енергії і насолоди від власних дій. 

Коли ваша дитина говорить: «Мамо, мені нудно», не дозволяйте їй в цей момент вмикати планшет, комп’ютер, чи брати в руки телефон. Скажіть їй: «Понудьгуй декілька хвилин, зараз я разом з тобою пограю в дуже цікаву гру». Підготуйтесь і запропонуйте їй позайматись за рекомендацією вчителя-логопеда. Будьте поруч, виконуйте завдання на рівні дитини, змагайтесь, не бійтесь досягати успіху, спонукайте дітей вас перемагати.

Та регламентуйте час занять, не перетворюйте цей процес в безперервну гру. Насправді, якщо ми весь час будемо аніматорами для своїх дітей, ми позбавляємо їхньої власної мотивації до роботи. Робіть веселі перерви, давайте дітям ініціативу, а найкраще буде коли ви очолите активність дітей. Дайте їм можливість битись подушками і самим долучіться до цієї гри, дозвольте пострибати на ліжку, сховатися під столом чи за дверима, але вони повині знати, що за моментами розваг іде заняття.

Можливо, не зовсім вціліють ваші меблі, та це збереже вам певну кількість нервових клітин, а дітям додасть впевненності, що їх люблять, розуміють, цінують їх бажання.

 На сьогодні є дуже багато можливостей і ресурсів, які допоможуть вам продуктивно займатися з дітьми і не збожеволіти з постійним «Ну мам», «Ну тат», дітям з цікавістю провести час, а вільний період від занять та роботи прожити з цікавістю разом.

Слідкуйте за завданнями , які рекомендує вам вчитель- лоопед, з’ясовуйте не зрозумілі вам моменти, будьте на зв’язку і все буде добре.

Ми хочемо тримати з вами зв’язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на наших сторінках у Medium та у Telegram

ПЛАНУВАННЯ ДИСТАНЦІЙНОЇ РОБОТИ З ДІТЬМИ   МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

 ГРУПИ «ПОДОЛЯНОЧКА» 

ПОНЕДІЛОК  

Образотворча майстерня. Малювання

Тема: Бабусині тюльпани (штампування виделкою):  https://youtu.be/zvj53vma8AY

П. зміст: викликати інтерес до малювання виделкою. Спонукати до самостійного

утворення відбитків та домальовувати деталі використовуючи вертикальні та скісні лінії.

Розвивати відчуття кольору, збагачувати уявлення про колірну гаму.

Стимулювати інтерес і бажання працювати разом.

Гра-імітація «Прокидаються квіти»  (діти імітують відповідні рухи).

Прокидаються квітки —

Розпускають пелюстки.

Вітерець дихнув тихенько,

Пелюстки гойднув легенько.

Сутеніє, і квітки

Закривають пелюстки.

Трудове доручення:  запропонувати  дитинні разом з дорослими скласти взуття,

одяг в шафах. Розвиати наполегливість, виховувати бажання допомагати.

Пошуково-дослідницька  діяльність

Тема: Властивості води. https://youtu.be/v9q2VfYePbE

П. зміст Закріпити властивості та значення води, властивості інших рідких речовин.

Дійти висновку, що  чисту воду п’ють люди, тварини. Забруднену воду пити не можна.

Розвивати спостережливість, увагу, виховувати інтерес до природи

 

Конструювання

Тема: Конструювання з пазлів: «Сюжетна картинка – весна».

Мета: Розвивати дрібну моторику пальців рук, увагу, виховувати посидючість,

наполегливість, вчити складати сюжетну картинку з пазлів за зразком

і допомогою дорослого.

 

Взаємодія з батьками.

Поради «Як зробити пазли для малят самостійно» https://youtu.be/quoyazNaNEY

  Веселий відпочинок. Перегляд казки  «Теремок»   https://youtu.be/k2NnWUXropo;

 

  Ранкова  мульт-зарядка https://youtu.be/l9pDnUJOqMM;
ВІВТОРОК 

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Тема: Вчимося рахувати від 1 до 5. Орієнтуємось в просторі

Мета: продовжувати вчити дітей рахувати у межах трьох у прямому порядку, вправляти у виділенні у навколишньому середовищі кількості предметів «багато», «мало», один, два, три. Розрізняти зображення цифр, розуміти запитання «Скільки всього стало \ залишилось», закріплювати знання про просторові відношення., розвивати логічне мислення, пам1ять, мовлення. Виховувати наполегливість

https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=XzofnJTt2Wg&app=desktop

 

демонстраційні картинки

 

 

 

 

Дитина в природному довкіллі

Тема: Рослини навесні

Мета: закріпити знання дітей про характерні ознаки весни, найперші весняні квіти, формувати поняття про розвиток, будову, функції окремих частин рослин, розвивати спостережливість, зв`язне мовлення, виховувати естетичні почуття, бережливе ставлення до квітів

.

 

https://youtu.be/QjkdYQoRW5U

Прочитати вірш

Н. Забіли «Квіти».

Під віконцями на сонці

У весняному саду

У земельку, як в постельку,

Я насіннячко кладу.

Сонце, смійся! Дощик, лийся!

Линьте, краплі, до землі,

Щоб на грядках у зернятках

 

Трудове доручення: долучити дітей до приготування їжі: попросити дитину порвати листя салату, намастити хліб маслом тощо.

Мета:  підтримувати прагнення дитини бути потрібними рідним і робити щось корисне для всіх.

Веселий відпочинок.

Перегляд та переказ  казки  «Теремок».

Мета: підтримувати інтерес до художньої літератури, зокрема казки. Заохочувати до переказу казок, розвивати пам’ять, зв’язне мовлення, інтонаційну виразність.

https://youtu.be/k2NnWUXropo;

https://youtu.be/FJBGSGnC8pk

 

Взаємодія з батьками: Фізична діяльність протягом дня «Домашня смуга перешкод». Поради батькам: Оберіть найдовший можливий маршрут у квартирі, розставте на ньому перешкоди — стільці, подушки, якісь великі іграшки, на підлозі скотчем наклейте стрілочки, куди треба рухатися і що робити: оббігти предмет, підлізти під столом, перестрибнути подушку, закинути м’яча в кошик тощо. Такий домашній атракціон дасть дитині можливість задіяти крупну моторику, усі м’язи тіла, та ще й розвиватиме навички орієнтування в просторі — за стрілками дитина має зрозуміти, що потрібно зробити.

 

СЕРЕДА  
Ранкова  мульт-зарядка  https://youtu.be/l9pDnUJOqMM

Валеологія  https://youtu.be/zfVg29TUdrU

Тема: «Що я знаю про своє тіло?»

Мета: ознайомити дітей із частинами тіла, їх назвами; формувати елементарні навички догляду за своїм тілом;  розвивати увагу, мовлення, пам’ять, логічне мислення;  виховувати кмітливість, інтерес до будови свого тіла та бажання вивчати його далі.

Мовлення дитини

Тема: Дидактична гра «Назви частину тіла, яка виконує цю роботу»

Мета: активізувати словник дітей дыэсловами-назвами дій, що виконують частини тла.

Дорослий  називає вид роботи, а діти називають частину тіла, яка виконує цю роботу: (бігають – ноги, малюють – руки, чхає – ніс, дивляться – очі,, слухають – вуха, співає – рот, стоять – ноги, ліплять – руки, моргають – очі, дихає – ніс, танцюють – руки, ноги, плескають — руки тощо)

Трудова діяльність.  Протягом дня закріплювати навички самообслуговування: самостійне одягання, роздягання, тримання свого одягу і взуття в чистоті, вмивання обличчя, миття рук; самостійне споживання їжі, прибирання за собою посуду; тримання в порядку іграшок.

Дозвілля Практична робота з конструктором «LEGO» – «Збери чоловічка».

Мета: разом з батьками з деталей конструктора зібрати чоловічка, при цьому хлопчики збирають хлопчиків, а дівчатка – дівчаток,  порівняти готові вироби і привести до висновку, що зовнішній вигляд конструкції чоловічків схожий,.

Взаємодія з батьками.

Порада: після використання дітьми гажетів  потрібно «повернути дитину в її тіло». Щоразу як дитина занурилася в онлайн-діяльність, в екранний час, її звідти треба «повернути в тіло». Для цього є веселі вправи, наприклад обім’яти дитину по контуру тіла, або ж вправа «вибити пил з подушки» — поплескати тіло дитини, наче це подушка, яку треба почистити. Можна разом поприсідати і пострибати.

 

Фізичний розвиток: продовжити ігрову діяльність з використанням «Домашньої смуги перешкод»

 

ЧЕТВЕР 
Ранкова зарядка  «Раз, два, три» https://youtu.be/9GU7Kn_b6oc

Образотворча майстерня. Ліплення

Тема: «Колобок з пластиліну»

Мета: продовжувати вправляти дітей у знайомих прийомах ліплення: скочування, сплющування, примазування, защипування. Вчити з’єднувати різні частини виробу

https://youtu.be/cWc3b6xf41I
Повторити з дітьми властивості води. Мета: підтвердити практично припущення дитини про те, потоне, чи не потоне той чи інший предмет (з гуми, пластмаси, дерева, каміння, паперу тощо) у мисці з водою чи буде плавати. Допомогти зробити висновки

БЖД  « Уроки тітоньки Сови. Електрика»

Мета: виховувати у дітей бережливе ставлення до свого життя та здоров’я https://youtu.be/kNMnyq2KpMs?list=PLkLwod_eIKOWQNGsdUZMngU3f6PeyKjwN

Трудове доручення:  Кухня — чудове місце для експериментів: давайте дітям місити, щось перекладати і насипати.
Фізичний розвиток. Влаштувати «прогулянку» у квартирі: відчинити всі вікна і балконні двері, одягнути теплішу кофтинку і шкарпетки і влаштувати біг з перешкодами, гру в хованки або ліплення з піску

Взаємодія з батьками «Артикуляційна гімнастика»

Завдання з артикуляції «Динамічна артикуляційна гімнастика»

 

https://youtu.be/GW1RpthklBU

Веселий відпочинок. Перегляд казки  «Лисичка та вовк»

Мета: підтримувати інтерес до художньої літератури, зокрема казки. Заохочувати до переказу казок, розвивати пам’ять, зв’язне мовлення, інтонаційну виразність.

 

https://youtu.be/4juXqdxCCPw

 

П’ЯТНИЦЯ 
Ранкова зарядка  «Раз, два, три» https://youtu.be/9GU7Kn_b6oc

Дитина в соціумі

Тема: .Малятам про професії

Мета: закріплювати  знання дітей про професії, та приладдя яким користуюсь люди різних професій. Розвивати увагу, пам’ять. Виховувати повагу до праці.

https://youtu.be/4xCSAmIoACk

Літературна скринька

Тема: розучування вірша про кульбабу.

Мета: підтримувати інтерес дітей до художньої літератури, розвивати бажання вивчати вірші напам’ять та виразно декламувати їх. Розвивати увагу, пам’ять, виховувати бережне ставлення до природи.

Кульбабка

Т. Сажієнко

Ось уже весна навколо

Запросила діток в коло.

Вже кульбабки розквітають

І голівками кивають.

А голівки в них маленькі

І, як сонечка, жовтенькі.

Станьте, діти, станьте в коло,

Вже цвіте весна навколо.

 

Трудове доручення:   продовжувати привчати самостійно вмиватися, старанно витирати обличчя та руки, стежити за своєю зачіскою, одягатися й роздягатися в певній послідовності, дбайливо поводитися з речами, самостійно акуратно їсти.

Фізичний розвиток. «Домашні загартовування»

Наберіть у кілька мисок воду різної температури — теплу і трохи холоднішу, насипте на дно ґудзики, камінці, горіхи і дозвольте дітям загартовуватися і масажувати ніжки

Гра «Відгадай за смаком»

Мета: збагачувати смакові відчуття, розвивати пам’ять; розвивати вміння визначати потрібний спосіб для впізнання предметів; збагачувати словник дітей.

Зав’яжіть їй очі і пропонуйте вгадати за запахом чи на дотик, який це фрукт, овоч чи продукт.

Взаємодія з батьками. Читання картинками (поради)

Багато батьків недооцінюють корисність такого «читання», бо це виглядає як гортання книжки. Сенс заняття в тому, що дитина дивиться на ілюстрації в книзі і розповідає свою версію історії чи сюжету, уявляє, що могло статися, про що розмовляють герої. А потім батьки читають і разом порівнюють історію дитини й історію автора. Не зосереджуйтесь на вгадав/не вгадав, а порівнюйте й обговорюйте, чому дитина так вигадала, а автор інакше. Час із книгою дуже важливий, а ще краще, якщо дитина бачить, що батьки читають свої дорослі книжки, а вона може «почитати» свою.

   

    Тема:  Який цікавий небосхил

 

ПОНЕДІЛОК  
Ранкова гімнастика «Раз, два, три» https://youtu.be/9GU7Kn_b6oc
Слухаємо звуки вулиці – навчити визначати і пізнавати ті чи інші звуки, які лунають на вулиці, виділяти серед них звуки транспорту. розвивати уважність, спостережливість.

Образотворча майстерня. Малювання

Тема:  Сонечко

Мета: продовжувати вчити дітей передавати у малюнку форму предмета, малювати округлі, прямі, похилі лінії; зафарбовувати зображення широкими штрихами. викликати емоційний відгук до занять з образотворчого мистецтва.  https://youtu.be/Hem_AZIRhAc (фарбами)

https://youtu.be/E7X47lVS2

Трудове доручення:  долучити дітей до допомоги у догляді за кімнатними рослинами: квіти полити, помити, підпушити  землю під вазонами.  Мета: продовжувати вчити дітей працювати разом, допомагати один одному. Виховувати любов до квітів.

Пошуково-дослідницька  діяльність

Тема: «Що розчиняється у воді, а що ні?»

Мета: закріпити знання про властивості води та  тих речовин, які оточують його в повсякденному житті Для досліду знадобиться 4 склянки з теплою водою, цукор, сіль, гречка та олія. Наповніть усі склянки водою, потім у кожну склянку насипайте по черзі по ложці однієї з речовин. Помішуючи воду в кожній ємності, спостерігайте з малюком за реакціями.

Зрозуміло, що цукор і сіль розчиняться, зерна гречки опустяться на дно, а олія плаватиме на поверхні води. Висновок простий: усі речовини по-різному взаємодіють з водою.

Фізична діяльність: «Кольорова руханка»

Мета:  активувати пам’ять, координацію рухів, сприйняття дзеркального відображення в повторі рухів.

https://www.facebook.com/100016024118245/videos/659951807882284/

Взаємодія з батьками.

Консультація  «7 головних помилок у вихованні дітей «https://coma.in.ua/36089?fbclid=IwAR0Rvn0Rw831cvAaXN0UPohh4aMv-1GA8llF8q7J1SoJVcVSAfcK1sqydnw

Веселий відпочинок. Казка «Солом’яний бичок» https://youtu.be/tIXJP3FQSI4
 

 

ВІВТОРОК 
Ранкова зарядка «Раз, два, три»         https://youtu.be/9GU7Kn_b6oc

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Тема: Кольори. Геометричні фігури

Мета: закріпити вміння дітей розрізняти та називати кольори та геометричні фігури; розширювати та збагачувати досвід дітей у сенсорно-пізнавальній діяльності, розвивати увагу, мислення, пам’ять.

 

https://youtu.be/47WtIGtC7

WI (кольори)

 

https://youtu.be/wwQSLNwD

ueY

(геометричні фігури)

 

Дитина в природному довкіллі

Тема: Планети Сонячної системи

Мета:  формувати елементарні уявлення про Всесвіт, Сонячну систему як спільну сім’ю планет (всі планети рухаються навколо Сонця по чітко визначеній орбіті). Збагачувати словник назвами космічних тіл та об’єктів, що видніються на темному небосхилі. Закріпити вміння бачити взаємозалежність в природі. Розвивати вміння захоплюватись незвіданим. Виховувати пізнавальний інтерес, емоційне сприйняття навколишнього.

https://youtu.be/ITub7NYgY2Y

Ігрова дільність.  Ігри дітей з настільно-друкованими іграми «Лото», «Пазли», «Доміно», «Мозаїка». Мета: розвивати логічне мислення, уяву, увагу.

 

Трудова діяльність . Культура їжі –  допомога у сервіруванні столу,  правильне користування столовими приборами,  допомога у митті посуду.

СХД Конструювання

Тема: Ракета з паперу

Мета: продовжувати вчити створювати різноманітні конструкції з паперу самостійно та за допомогою дорослого.

https://youtu.be/osyb_AVYd7U

Взаємодія з батьками.

Підготувати матеріал до руханки https://www.facebook.com/kinderkinesiologie/videos/754610405068006/

Веселий відпочинок. Повторити казку «Солом’яний бичок» https://youtu.be/8JJvMUEhDU

 

СЕРЕДА 

Ранкова зарядка

https://youtu.be/kNWwid8OAVM

Валеологія 

Тема: Про замазуру https://youtu.be/6Bpe-UP6mY

Мета: вчити дітей помічати брудні руки; удосконалювати навички  самостійного  миття;  закріплювати  послідовність  виконання процедури: закатати рукави, змочити руки водою і намилити милом, щоб утворилася пінка, змити водою,  насухо витерти рушником; формувати уміння відчувати негативні емоції з приводу власних або чужих брудних рук, радіти, коли вони чисті. Розвивати увагу та спостережливість. Виховувати акуратність при виконанні гігієнічних навичок, бажання тримати руки в чистоті.

Мовлення дитини

Тема: Загадки про сонечко місяць, зорі https://youtu.be/-Yw_tO3kgXU

Мета: продовжувати вчити дітей відгадувати загадки; збагачувати мовлення дітей словами — назвами небесних тіл;  звукова культура: удосконалювати вимову всіх засвоєних звуків;; розвивати у дітей інтонаційну виразність, мовне дихання;  розвивати мислення, увагу, пам’ять; виховувати інтерес до космосу, спостережливість.

Трудове доручення. Самообслуговування. Мета: навчати самостійно вмиватися, старанно витирати обличчя та руки, стежити за своєю зачіскою, одягатися й роздягатися в певній послідовності, дбайливо поводитися з речами, самостійно акуратно їсти. Під час миття рук слідкувати, щоб діти правильно користувались милом, своїм рушником.
Переказ казки «Солом’яний бичок» Читання картинками

Фізичний розвиток «Кольорова руханка»

Мета:  активувати пам’ять, координацію рухів, сприйняття дзеркального відображення в повторі рухів.   https://www.facebook.com/100016024118245/videos/659951807882284/

Дозвілля  Пальчикова гімнастика «Сім’я» https://youtu.be/Ychx0bB35SI

Мета: розвивати дрібну моторику пальці рук  

Взаємодія з батьками.

Консультація «Як ліпити планети з пластиліну» https://youtu.be/7d752__zAfs

 

 

ЧЕТВЕР 
Ранкова зарядка  https://youtu.be/kNWwid8OAVM

Образотворча майстерня. Ліплення

Тема: Модель Сонячної системи

Мета продовжувати ознайомлювати дітей із Сонячною системою, виховувати інтерес до її існування; спонукати до відображення в ліпленні та малюнках об’єктів Сонячної системи. Виховувати відповідальність, наполегливість, прагнення до посильної участі в пізнанні компонентів природи Космосу, бажання експериментувати.

Матеріали:  схема «Сім’я Сонця», пластилін, ватман, олівці, інші матеріали, необхідні для виготовлення планет,  інших космічних тіл.

 

            Наприклад, супутники до планет можна прикріплювати сірниками без сірки або тонким дротом.

Хід

Уважно розглянути зображення Сонячної системи та запропонувати виготовити її модель, планети Сонячної системи, а крім того, ще їхні супутники, комети, астероїди, та метеорити.            з різнокольорового  пластиліну.            Виліплюючи  планети з їхніми супутниками: потрібно виліпити кульки різних розмірів і різних кольорів супутники до планет прикріплювати сірниками; малювати олівцем орбіти і розміщувати  планети на відповідних місцях;  виготовити інші космічні тіла: астероїди, комети, метеорити.

БЖД  Смачні і корисні https://youtu.be/S2A-_VC4WWU

Мета: знайомити дітей з властивостями корисних продуктів харчування, з шкідливим впливом надмірного вживання солодощів. Розвивати увагу, мислення. Виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.

Трудове доручення:  підтримання порядок в кімнаті — прибирання іграшок в ігровому куточку. Розвивати самостійність, наполегливість.
Слухання дитячої пісні  про Місяць і Сонце https://youtu.be/ZXjCCORYRCs

Взаємодія з батьками Консультація

Діти та домашні улюбленці: як обрати тварину для сім’ї  https://mamovediya.com.ua/dity-ta-domashni-ulyublenci-yak-obraty-tvarynu-dlya-sim-i

Перегляд казки  «Івасик Телесик https://youtu.be/5p_LGgeeZ7k

Мета: підтримувати інтерес до художньої літератури, зокрема казки. Заохочувати до переказу казок, розвивати пам’ять, зв’язне мовлення, інтонаційну виразність.

П’ЯТНИЦЯ 

Підготовка до Великодня

Ранкова зарядка   https://youtu.be/kNWwid8OAVM

Дитина в соціумі

Тема:  Великдень.

Малювання писанки https://youtu.be/HNUGBnWkcbY?list=PLtYOMVmP4SzE2TH4D4bdy6QxkG9fzG2yU

Мета:  поширювати знання дітей щодо свята Великодня, дати уявлення про те, як люди готуються до цього свята; розвивати бажання брати активну у підготовці до свята; виховувати інтерес до народних традицій його святкування; вчити уважно слухати та  відповідати на питання. Розвивати дрібну моторику рук, окомір; відчуття кольору, естетичний смак; самостійність, творчість; продовжувати вчити дітей розмальовувати готові орнаменти, правильно тримати пензлик; слухати так розуміти віршований текст; виховувати старанність.

Літературна скринька

Тема: слухання аудіоказки «Великодня пригода»

Мета:  поширювати знання дітей щодо свята Великодня; формувати у малюків переконання через відродження національних звичаїв, обрядів; ознайомити зі літературної творчості.

https://youtu.be/jurIzKbNn34
Трудове доручення  спільна праця по догляду за кімнатними. Розвивати старанність, бажання доводити розпочату справу до кінця.

Фізичний розвиток. «Домашні загартовування»

Наберіть у кілька мисок воду різної температури — теплу і трохи холоднішу, насипте на дно ґудзики, камінці, горіхи і дозвольте дітям загартовуватися і масажувати ніжки

Гра «Відгадай за смаком»

Мета: закріплювати знання дітей про смакові якості продуктів харчування

 

Розвага. Слухання пісеньки  «Мишки на Великдень пасочку мiсили» https://youtu.be/dKT7sEu3VEc
Взаємодія з батьками. Консультація для батьків Великодні легенди, оповідання, казки, вірші для дітей.
   
   

 

G-6_001