№4 «Квіточка»

index000

index9

18

ВИХОВАТЕЛІ:

Федорчук Світлана Анатоліївна

Гонько Римма Олегівна

ПОМІЧНИК ВИХОВАТЕЛІВ:

Нагорна ТБорисівна

757124743

11111111

 

 

cveta-1075

ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ

Організована життєдіяльність для дітей старшого дошкільного віку.Соціальний світ. «Я — українець». Вихователі: Р.Гонько, О.Вдовіченко, Т.Силюк, С.Федорчук.

Організована життєдіяльність дітей старшого дошкільного віку «Кольоротерапія».
Вихователі: Вдовіченко О.С, Силюк Т. М. 

https://www.facebook.com/profile.php?id=100062956512195 

Комунікативний розвиток «Складання розповіді про весну за допомогою мнемодоріжок». Вихователь Р. Гонько

https://www.facebook.com/100062956512195/videos/1024895378434527

Організована життєдіяльність для дітей старшого дошкільного віку. Здоров‘я та фізичний розвиток. «Фітнес з гімнастичними палицями»

https://www.facebook.com/100062956512195/videos/1902748129929002

Організована життєдіяльність для дітей старшого дошкільного віку. Природний світ — «Весняні місяці»

https://www.facebook.com/100062956512195/videos/401153391492920

Літературне образотворення «Вивчення вірша Ю. Хандожинської «Берегиня душі» за допомогою мнемотаблиці»

https://www.facebook.com/100062956512195/videos/477446104172910

https://www.youtube.com/watch?v=gx7XHXAL2_g

https://kazky.suspilne.media/list.php

порад для батьків «Розвиток мовлення – запорука успішності дитини» https://naurok.com.ua/poradi-rozvitok-movlennya-zaporuka-uspishnosti-ditini-81651.html

«Як подбати про дитину, якщо ви знаходитеся з нею в укритті»

https://www.youtube.com/watch?v=VpJXr3UXCvo

 

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Розміщення посилань для перегляду батьками  відеоконсультації «Розвиток математичних здібностей дітей старшого дошкільного віку» https://www.youtube.com/watch?v=vTWmcq2qmno

 

Комунікативний розвиток особистості. Розміщення посилань для перегляду навчального відео «Коли це відбувається? Вивчаємо сезони» https://www.youtube.com/watch?v=uTp3z0zpmsA

«Як говорити з дитиною, якщо батько чи мати захищає країну

https://mon.gov.ua/ua/psihologichna-turbota-vid-svitlani-rojz/yakshobatko-

chi-mati-zahishaye-krayinu.

«Ознаки весни» https://www.youtube.com/watch?v=UjPk61HNtZg

аудіо казки «Золота пшениця»» https://kazky.suspilne.media/31

«Фізична безпека дітей під час війни»

https://eo.gov.ua/fizychna-bezpeka-ditey-pid-chas-viyny-pravylapovedinky-v-evakuatsii-na-okupovanykh-terytoriiakh-i-v-zoni-boyovykhdiy/

 

 

 

 

Дистанційна підтримка освітнього процесу в умовах карантину

Рекомендації  від вчителя — логопеда Татур Валентини Юріївни

Шановні батьки! Відповіді на ваші запитання та  більше про методи та прийоми, які покращать  розвиток ваших дітей  за адресою :

https://medium.com/@imajenas

 https://t.me/joinchat/AAAAAFi9RvSSH_pM7-_1ag

Коли потрібно звертатись до логопеда?

Дошкільний період — це період від 3 до 6 років  Чи не найважливішою в цей час для дитини стає потреба у спілкуванні та враженнях  Адже саме вони допомагають дитині поступово набувати соціального досвіду і розвивати пізнавальні здібності.

Та саме зараз, в період 4–6 років батьки починають порівнювати мовлення своїх дітей з мовленням їх однолітків. Звертають увагу на вміння своїх дітей щось розповісти чи запитати. Особливо їх тривожить стан звуковимови у дітей. Хочу сказати, що це вже запізно, цей процес потребує уваги ще з першого року життя.

 Як запобігти порушенням звуковимови  в дитини? Пам’ятайте: мовлення батьків є взірцем для наслідування дитиною  Саме тому мовлення батьків у спілкуванні з дитиною має бути: • правильним — без мовленнєвих порушень та «сюсюкання»; •  розбірливим — з чітким вимовлянням слів, з виділенням наголошеного складу; •      простим — що включає прості фрази з 2–4 слів; •         повторюваним — з багаторазовим використанням одних і тих самих слів протягом певного періоду;  •        різнобарвним — з використанням різної інтонації, пауз, сили голосу, зміни темпу; •     живим — супроводжуватися виразною мімікою та (за потреби) жестами.

 Навіть, якщо формування звуковимови відбувається без складних порушень, звичайно, не буде зайвим працювати над розвитком мовлення дітей, розвитком рухливості артикуляційного апарату, вдосконаленням фонематичних процесів. 

 А чи може дитина сама «виговоритись»? Таке справді буває, але не так часто, як того прагнуть батьки.   Навіть, якщо дитина не вимовляє одного звука, але їй вже виповнилося 4 роки, обов’язково потрібна логопедична консультація.

 Дитина розмовляє не так добре, як її однолітки.  Що робити? Кожна дитина — індивідуальність.  Її розвиток відбувається за власними законами, тому не порівнюйте свого малюка з однолітками, які, можливо, випереджають його у своєму розвитку.  Якщо ви помітили, що однолітки не розуміють, а сміються над мовленням вашого малюка, спробуйте об’єктивно оцінити ситуацію.  Надзвичайно важливо своєчасно допомогти дитині у виправленні мовленнєвого порушення і звернутися до вчителя-логопеда.

  Не забувайте, що зазвичай, діти з розладами мовлення дуже вразливі і можуть поступово усамітнитися, а це ще більше затримуватиме мовленнєвий розвиток і негативно впливатиме на характер — дитина може стати дратівливою, замкненою, плаксивою.

 Коли потрібно звертатись за допомогою логопеда?

  При перших тривожних дзвіночках у мовленні дитини. Особливо, якщо його народження відбувалось з ускладненнями, кесарів розтин, якщо в ранньому дитинстві малюк не гулів, не лепетав, пізно почав сидіти, стояти, говорити, погано ссав, часто зригував, не любить жувати тверду їжу, має проблеми з носовим диханням, часто хворіє простудними захворюваннями чи має алергію.

 Якщо під час обстеження дитини, якій вже виповнилося 4 роки, вчитель-логопед виявив: •         заміни одних звуків іншими, простішими за артикуляцією (наприклад, туба замість шуба); •     змішування звуків, тобто нестабільні заміни одних звуків іншими, коли дитина то вимовляє звук у слові цілком правильно, то замінює його на інший звук (наприклад, жука називає то зюк, то шук, то жук); • спотворену вимову звуків (наприклад, якщо дитина гаркавить); •    труднощі розрізнення звуків, схожих за звучанням чи артикуляцією (переважно тих, що їх дитина вимовляє неправильно) (наприклад, дзвінких — глухих приголосних, як от дуб — туп або твердих — м’яких приголосних, як от мило — міло); •  перестановки, додавання, пропуски звуків (наприклад, карб — краб, таник — танк, білка — біка);            •порушення ритміко-складової структури слів (пропуски, додавання складів чи їх уподібнення, наприклад: вавона — ворона, фотопалат — фотоапарат, кукаліківає — кукурікає), можна говорити про Фонетико-Фонематичний Недорозвиток Мовлення і необхідність занять дитини з логопедом.

 Як довго слід займатися з дитиною,  щоб досягти правильної звуковимови? На це запитання немає однозначної відповіді.  Залежно від прояву ФФНМ (відсутності, заміни або спотворення одного чи групи звуків) корекційна робота може тривати від одного тижня до кількох місяців, і навіть років  Найчастіше на постановку звуків потрібен 1 місяць, а от на автоматизацію (закріплення правильної вимови звука в мовленні) та диференціацію (розрізнення звуків) близько 6 місяців, а то і більше.

 Дитині виправляє звуковимову вчитель-логопед  дитячого садочка, може додатково займатись ще інший спеціаліст, але цих занять може виявитись недостатньо. 

Як діяти у цій ситуації? Якщо в дитини проста дислалія, тобто порушення звуковимови однієї групи звуків (наприклад, свистячих [с], [з], [ц]), то логопедичних занять в умовах садка та вдома буде достатньо, щоб швидко подолати цей дефект.

  Проте, якщо дислалія поліморфна, тобто в мовленні дитини спостерігається порушення кількох груп звуків (наприклад, свистячих та шиплячих, сонорів), чи є ще інші види порушень, (загальний недорозвиток мовлення) , то робота з логопедом може розтягнутись на досить тривалий період.

Корекційно-розвивальна логопедична робота в дитячому садку забезпечує високий коригувальний ефект мовленнєвих розладів і є необхідною для дітей з мовленнєвими порушеннями.

Чи варто віддавати дитину до спеціальної логопедичної групи?

Пам’ятайте, що саме в дошкільний період мовлення дитини розвивається найінтенсивніше, а головне — воно гнучке для подолання мовленнєвих розладів  Тому, що раніше ви звернетеся по допомогу до спеціаліста, то швидше дитина оволодіє правильним мовленням. 

Важливе значення у дошкільному віці має комплексна робота з дитиною,  тому логопедичні та логоритмічні заняття в логопедичній групі з логопедом, навчально-розвивальні заняття вихователя, корегуючі заняття з психологом забезпечать успішну корекцію мовлення вашої дитини, допоможуть їй досягти найкращих результатів.

  Не соромтеся звертатися по допомогу до вчителя-логопеда, адже тільки завдяки співпраці вчителя-логопеда і батьків, використанню цікавих та доступних видів роботи, у дітей нормалізується процес оволодіння мовленням

Чи можна без логопедичної допомоги виправити в дитини порушення звуковимови? Якщо дитині тільки 3 роки і вона погано говорить, ви можете виконувати з нею вправи артикуляційної, дихальної та пальчикової гімнастики, і мовлення значно покращиться  Проте, якщо дитині вже 4 роки і вона неправильно вимовляє кілька звуків, слід звернутися до вчителя-логопеда.   Очікування, що «ось-ось заговорить сам», зазвичай,  не виправдовуються.

Хвилювання батьків, що дитина буде плакати у новій групі, довго буде звикати до нових вихователів, чи стане говорити ще гірше, тому що навчиться від інших, неправильному мовленню – не мають під собою основи. Таких груп у різних садочках, містах, областях створено багато з певними правилами і за науково обгрунтованими принципами, щоб створити дитині якісне мовленнєве середовище, унеможливити негативні реакції, забезпечити  комфортне перебування в групі.

  Пам’ятайте, що мовленнєві порушення легше попередити, аніж подолати Отже, консультації вчителя-логопеда, відвідування спеціальної логопедичної групи для дітей з порушеннями мовлення, систематичні заняття з дитиною в домашніх умовах, допоможуть скоригувати наявні порушення звуковимови та відкриють дитині шлях до успішного навчання у школі.

Мама – найкращий логопед

Чи може мама, людина  будь-якої професії, бути найкращим педагогом? Так, може! В чому ж її переваги?

Мама знає свою дитину краще, ніж будь-який спеціаліст. Бачить її в різні моменти за різних обставин, перша помічає незначні зміни чи сигнали успіху та невдач.

Мама найкращий педагог – сама найближча людина для дитини, з мамою у дитини найкращий контакт. А значить і самі продуктивні і результативні заняття, дитина для мами буде старатись набагато краще, ніж для чужої тьоті.

Навіть, якщо у відносинах мами і дитини є непорозуміння, то вони короткочасні і швидко нівелюються під час спільної діяльності. А, якщо дитина має вади мовлення і, чужі люди не зразу її розуміють, то дитина в лиці мами завжди бачить і знаходить розуміння, а це значить, що вона їй більше довіряє, більше розкривається та іде на контакт.

 Тому, що батьки добре знають свою дитину, вони знають як, та в який час краще всього почати заняття. В них є свобода вибору найкращого часу для цього.

У фахівця час жорстко регламентований, вчитель-логопед не може чекати моменту, коли у дитини хороший настрій і вона буде повністю налаштована на працю з ним. Тому частина занять у логопеда може проходити не так продуктивно.

Батьки добре знають сильні і слабкі сторони своєї дитини. Знають, що завдання саме такого плану дитина виконує краще, а ось такі — не хоче і її потрібно стимулювати. Особливо завдання, які потребують певних фізичних чи моральних зусиль. Так, фахівець з часом, вивчає дитину, її особливості характеру, поведінки і вміє регулювати процеси навчання. Та це приходить з часом, не легким шляхом спроб та помилок і затрат енергії. Скоротити цей шлях, знову ж таки, допомагають батьки. Вони можуть поділитися своїми знаннями зі спеціалістами і повноцінно включитись в роботу.

В більшості випадків дитина займається від 5 до 1 години в тиждень. За цей час педагог може тільки зробити спробу показати дитині нові вправи, призвичаїти її до нових вимог, до необхідності взаємодії на занятті, спробувати закріпити нову вправу чи навик. І тут також основна робота лежить на плечах батьків – заспокоїти дитину, спонукати до праці,  вселити думку про необхідність занять з учителем-логопедом.

Якщо є розуміння цих моментів з боку батьків, то з самого початку, можна здобути результат швидше, від взаємодії  батьків з дитиною і вчителем – логопедом.

Сьогодні, коли діти тривалий час перебувають на карантині вдома, разом з батьками, саме час проявити свої педагогічні здібності.

 Та й карантин під час коронавірусу – це не просто сидіння вдома. 

Дуже важливо розуміти, як саме організовувати простір і час дітей вдома.

Щоб організовувати простір і дні дітей, необхідно слідувати правилу: дітям треба дати можливість, по-перше, відпочити, по-друге, забути про  свою тривогу, а по-третє, їм треба дати можливість нудьгувати».

Так, так – нудьгувати, для того щоб будь-яка діяльність була для дітей в радість. Якщо ми, без перерви, починаємо розважати дитину, то позбавляємо її власної енергії і насолоди від власних дій. 

Коли ваша дитина говорить: «Мамо, мені нудно», не дозволяйте їй в цей момент вмикати планшет, комп’ютер, чи брати в руки телефон. Скажіть їй: «Понудьгуй декілька хвилин, зараз я разом з тобою пограю в дуже цікаву гру». Підготуйтесь і запропонуйте їй позайматись за рекомендацією вчителя-логопеда. Будьте поруч, виконуйте завдання на рівні дитини, змагайтесь, не бійтесь досягати успіху, спонукайте дітей вас перемагати.

Та регламентуйте час занять, не перетворюйте цей процес в безперервну гру. Насправді, якщо ми весь час будемо аніматорами для своїх дітей, ми позбавляємо їхньої власної мотивації до роботи. Робіть веселі перерви, давайте дітям ініціативу, а найкраще буде коли ви очолите активність дітей. Дайте їм можливість битись подушками і самим долучіться до цієї гри, дозвольте пострибати на ліжку, сховатися під столом чи за дверима, але вони повині знати, що за моментами розваг іде заняття.

Можливо, не зовсім вціліють ваші меблі, та це збереже вам певну кількість нервових клітин, а дітям додасть впевненності, що їх люблять, розуміють, цінують їх бажання.

 На сьогодні є дуже багато можливостей і ресурсів, які допоможуть вам продуктивно займатися з дітьми і не збожеволіти з постійним «Ну мам», «Ну тат», дітям з цікавістю провести час, а вільний період від занять та роботи прожити з цікавістю разом.

Слідкуйте за завданнями , які рекомендує вам вчитель- лоопед, з’ясовуйте не зрозумілі вам моменти, будьте на зв’язку і все буде добре.

Ми хочемо тримати з вами зв’язок. Будемо раді бачитися і спілкуватися з вами на наших сторінках у Medium та у Telegram

Дистанційна підтримка освітнього процесу в умовах карантину

групи молодшого дошкільного віку  №4 .

 понеділок

Ранкова гімнастика:

https://www.youtube.com/watch?v=xLAad8wEXDw

Заняття: Літературна скринька. Казка «Півник і двоє мишенят»

Мета: допомогти дітям зрозуміти зміст казки «Півник і двоє мишенят», оцінити вчинки дійових осіб; розвивати здатність до співпереживання; виховувати працьовитість, бажання допомогти.

План заняття:

  1. Загадка про півника:

На дворі і на току

Скрізь луна «ку-ку-ріку»

Гордо птах цей походжає,

Дуже пишний хвостик має,

Шпори, гребінь чарівний,

Що за птах цей, дітки… (Півник)

  1. Слухання казки

https://www.youtube.com/watch?v=eBerEIY6b_I

  1. Обговорення казки:
  • Хто знайшов колосок?
  • Що робив Півник з колоском, що вийшли пироги?
  • Чи допомагали йому мишенята?
  • Чому мишенят у казці звали Круть та Верть?
  • Чи справедливо вчинив Півник?
  • Чому засмутились мишенята?
  • Шкода вам мишенят?

Спонукати дитину до того, щоб придумати новий кінець казки. (мишенята зрозуміли, що поводились неправильно. Попросили пробачення у Півника. Півник їх пробачив і почастував пиріжками.)

Дидактична гра «Ложки виделки»:

https://www.youtube.com/watch?v=p5lA1hKBe60

Руханка «Скік та скок»:

https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM

 вівторок

Ранкова гімнастика:

https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk

Образотворча майстерня (малювання)

Бабусині тюльпани (штампування )

https://www.youtube.com/watch?v=zvj53vma8AY

Мета: продовжувати знайомити дітей з нетрадиційними техніками малювання (штампування виделкою); закріпити основні кольори; виховувати акуратність під час роботи.

Фізичний розвиток

https://www.youtube.com/watch?v=YN140_UTrAU

Пальчикова гра «Метелик»

https://www.youtube.com/watch?v=daHh5tsQBuY

 середа

Ранкова гімнастика:

https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk

Сенсорно-пізнавальний простір

«Склади фігуру за задумом»

https://www.youtube.com/watch?v=1ky979bmTUQ

Мета: закріпити геометричну фігуру – трикутник; розвивати творчу уяву, логічне мислення та дрібну моторику рук.

Рухлива гра

«Пройдись, як…»

https://www.youtube.com/watch?v=1YiOi_t7Fq4

Консультація для батьків в  Viber групі

 четвер

Ранкова гімнастика:

https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk

Природне довкілля

Квітень

Мета: закріпити та розширити знання дітей про весняні місяці: березень та квітень; розвивати увагу та пам’ять.

https://www.youtube.com/watch?v=3OxW-SXgBgQ

Пальчикова гра

«Цілий рік»

https://www.youtube.com/watch?v=8q8L7GcLH5A

Мовленй рзвиток

Імунітет

Мета: розширити знання дітей про корисну їжу; ввести в словник малят слово «імунітет»; розвивати мовлення, пам’ять, увагу; виховувати бажання бути здоровим.

https://www.youtube.com/watch?v=X_t2fGl-7qo

 п’ятниця

Ранкова гімнастика:

https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk

Образотворча майстерня (ліплення)

Мета: спонукати дітей разом з батьками ліпити квіти; розвивати дрібну моторику рук, виховувати акуратність, посидючість.

https://www.youtube.com/watch?v=0h9PY8IfVDA

Фізичний розвиток

https://www.youtube.com/watch?v=YN140_UTrAU

Консультація для батьків 

https://naurok.ams3.digitaloceanspaces.com/uploads/files/16543/34175.pdf

 понеділок

Ранкова гімнастика

https://www.youtube.com/watch?v=0a7dfpihN6s

Дитина в соціумі

Про космос дітям

https://www.youtube.com/watch?v=Usda5FdfkSc&app=desktop#menu

Мета: ознайомити дітей з професією космонавта, його життям в космосі; розвивати дрібну моторику, уяву.

Пальчикова гра «Весняне сонечко»

https://www.youtube.com/watch?v=mQ2R542An_g

 вівторок

Ранкова гімнастика

https://www.youtube.com/watch?v=0a7dfpihN6s

Образотворча майстерня (Малювання)

«Зоряне небо»

https://www.youtube.com/watch?v=xPIbwRyL61Q&app=desktop

Мета: закріпити основні кольори; розвивати дрібну моторику рук; виховувати охайність під час роботи

Фізичний розвиток

https://www.youtube.com/watch?v=1rUGNqZmmP8&app=desktop

 середа

Ранкова гімнастика

https://www.youtube.com/watch?v=0a7dfpihN6s

Сенсорно-пізнавальний простір

Логічна гра-танграм

https://www.facebook.com/groups/291647434699692?view=permalink&id=786852335179197

Мета: закріпити знання дітей про геометричні фігури: квадрат, круг, прямокутник; розвивати дрібну моторику рук, уяву; виховувати посидючість.

Пальчикова гра «Ластівка

https://www.youtube.com/watch?v=MApCKb0gERg

Конструювання

https://www.youtube.com/watch?v=LgQW6aBLlUQ&app=desktop

 четвер

Ранкова гімнастика

https://www.youtube.com/watch?v=0a7dfpihN6s

Мовленнєвий розвиток

Планети сонячної системи

https://www.youtube.com/watch?v=ITub7NYgY2Y

Мета: ознайомити дітей з планетами сонячної системи; спонукати називати їх та розповідати про них; відповідати на запитання. Розвивати мовлення, пам’ять.

Природне довкілля

Тваринний світ

https://www.youtube.com/watch?v=_Kl3hl0YJgs&feature=youtu.be

Мета: закріпити та розширити знання дітей про диких тварин, їх спосіб життя; розвивати мислення, увагу та пам’ять.

 п’ятниця

Ранкова гімнастика

https://www.youtube.com/watch?v=0a7dfpihN6s

Образотворча майстерня (Аплікація)

https://www.facebook.com/100004665676899/videos/1562268093938698/

Мета: розвивати дрібну моторику, увагу; виховувати акуратність під час роботи.

Послухаємо з мамою

Лисиця та журавель

https://www.youtube.com/watch?v=QcUnNZazFsY

Фізичний розвиток

https://www.youtube.com/watch?v=1rUGNqZmmP8&app=desktop