№12 «Журавлик»

laskavo_prosimo_1_(2)

Untitled-1

ВИХОВАТЕЛІ:

Буга Галина Йосипівна;

Дячок Валентина Михайлівна.

ПОМІЧНИК ВИХОВАТЕЛІВ:

Федорова Людмила Іванівна

/Files/images/5874f17fbff5.gif

Журавель символ вірності, щастя, доброботу,щирості, чуйності, живий символ України.

Соціальний світ. «Світле свято Великоднє»

https://www.facebook.com/100026079342331/videos/2827027027604088

Освітній напрям «Природній світ».
» Птахи наші друзі»
Вихователь Г.Й.Буга
Літературне образотворення
В. Сухомлинський
«Сива волосина»
Вихователь І.А. Гуцалюк

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дистанційна підтримка освітнього процесу в умовах карантину

Рекомендації  від вчителя — логопеда Татур Валентини Юріївни

Шановні батьки! Відповіді на ваші запитання та  більше про методи та прийоми, які покращать  розвиток ваших дітей  за адресою :

https://medium.com/@imajenas

 https://t.me/joinchat/AAAAAFi9RvSSH_pM7-_1ag

Коли потрібно звертатись до логопеда?

Дошкільний період — це період від 3 до 6 років  Чи не найважливішою в цей час для дитини стає потреба у спілкуванні та враженнях  Адже саме вони допомагають дитині поступово набувати соціального досвіду і розвивати пізнавальні здібності.

Та саме зараз, в період 4–6 років батьки починають порівнювати мовлення своїх дітей з мовленням їх однолітків. Звертають увагу на вміння своїх дітей щось розповісти чи запитати. Особливо їх тривожить стан звуковимови у дітей. Хочу сказати, що це вже запізно, цей процес потребує уваги ще з першого року життя.

 Як запобігти порушенням звуковимови  в дитини? Пам’ятайте: мовлення батьків є взірцем для наслідування дитиною  Саме тому мовлення батьків у спілкуванні з дитиною має бути: • правильним — без мовленнєвих порушень та «сюсюкання»; •  розбірливим — з чітким вимовлянням слів, з виділенням наголошеного складу; •      простим — що включає прості фрази з 2–4 слів; •         повторюваним — з багаторазовим використанням одних і тих самих слів протягом певного періоду;  •        різнобарвним — з використанням різної інтонації, пауз, сили голосу, зміни темпу; •     живим — супроводжуватися виразною мімікою та (за потреби) жестами.

 Навіть, якщо формування звуковимови відбувається без складних порушень, звичайно, не буде зайвим працювати над розвитком мовлення дітей, розвитком рухливості артикуляційного апарату, вдосконаленням фонематичних процесів. 

 А чи може дитина сама «виговоритись»? Таке справді буває, але не так часто, як того прагнуть батьки.   Навіть, якщо дитина не вимовляє одного звука, але їй вже виповнилося 4 роки, обов’язково потрібна логопедична консультація.

 Дитина розмовляє не так добре, як її однолітки.  Що робити? Кожна дитина — індивідуальність.  Її розвиток відбувається за власними законами, тому не порівнюйте свого малюка з однолітками, які, можливо, випереджають його у своєму розвитку.  Якщо ви помітили, що однолітки не розуміють, а сміються над мовленням вашого малюка, спробуйте об’єктивно оцінити ситуацію.  Надзвичайно важливо своєчасно допомогти дитині у виправленні мовленнєвого порушення і звернутися до вчителя-логопеда.

  Не забувайте, що зазвичай, діти з розладами мовлення дуже вразливі і можуть поступово усамітнитися, а це ще більше затримуватиме мовленнєвий розвиток і негативно впливатиме на характер — дитина може стати дратівливою, замкненою, плаксивою.

 Коли потрібно звертатись за допомогою логопеда?

  При перших тривожних дзвіночках у мовленні дитини. Особливо, якщо його народження відбувалось з ускладненнями, кесарів розтин, якщо в ранньому дитинстві малюк не гулів, не лепетав, пізно почав сидіти, стояти, говорити, погано ссав, часто зригував, не любить жувати тверду їжу, має проблеми з носовим диханням, часто хворіє простудними захворюваннями чи має алергію.

 Якщо під час обстеження дитини, якій вже виповнилося 4 роки, вчитель-логопед виявив: •         заміни одних звуків іншими, простішими за артикуляцією (наприклад, туба замість шуба); •     змішування звуків, тобто нестабільні заміни одних звуків іншими, коли дитина то вимовляє звук у слові цілком правильно, то замінює його на інший звук (наприклад, жука називає то зюк, то шук, то жук); • спотворену вимову звуків (наприклад, якщо дитина гаркавить); •    труднощі розрізнення звуків, схожих за звучанням чи артикуляцією (переважно тих, що їх дитина вимовляє неправильно) (наприклад, дзвінких — глухих приголосних, як от дуб — туп або твердих — м’яких приголосних, як от мило — міло); •  перестановки, додавання, пропуски звуків (наприклад, карб — краб, таник — танк, білка — біка);            •порушення ритміко-складової структури слів (пропуски, додавання складів чи їх уподібнення, наприклад: вавона — ворона, фотопалат — фотоапарат, кукаліківає — кукурікає), можна говорити про Фонетико-Фонематичний Недорозвиток Мовлення і необхідність занять дитини з логопедом.

 Як довго слід займатися з дитиною,  щоб досягти правильної звуковимови? На це запитання немає однозначної відповіді.  Залежно від прояву ФФНМ (відсутності, заміни або спотворення одного чи групи звуків) корекційна робота може тривати від одного тижня до кількох місяців, і навіть років  Найчастіше на постановку звуків потрібен 1 місяць, а от на автоматизацію (закріплення правильної вимови звука в мовленні) та диференціацію (розрізнення звуків) близько 6 місяців, а то і більше.

 Дитині виправляє звуковимову вчитель-логопед  дитячого садочка, може додатково займатись ще інший спеціаліст, але цих занять може виявитись недостатньо. 

Як діяти у цій ситуації? Якщо в дитини проста дислалія, тобто порушення звуковимови однієї групи звуків (наприклад, свистячих [с], [з], [ц]), то логопедичних занять в умовах садка та вдома буде достатньо, щоб швидко подолати цей дефект.

  Проте, якщо дислалія поліморфна, тобто в мовленні дитини спостерігається порушення кількох груп звуків (наприклад, свистячих та шиплячих, сонорів), чи є ще інші види порушень, (загальний недорозвиток мовлення) , то робота з логопедом може розтягнутись на досить тривалий період.

Корекційно-розвивальна логопедична робота в дитячому садку забезпечує високий коригувальний ефект мовленнєвих розладів і є необхідною для дітей з мовленнєвими порушеннями.

Чи варто віддавати дитину до спеціальної логопедичної групи?

Пам’ятайте, що саме в дошкільний період мовлення дитини розвивається найінтенсивніше, а головне — воно гнучке для подолання мовленнєвих розладів  Тому, що раніше ви звернетеся по допомогу до спеціаліста, то швидше дитина оволодіє правильним мовленням. 

Важливе значення у дошкільному віці має комплексна робота з дитиною,  тому логопедичні та логоритмічні заняття в логопедичній групі з логопедом, навчально-розвивальні заняття вихователя, корегуючі заняття з психологом забезпечать успішну корекцію мовлення вашої дитини, допоможуть їй досягти найкращих результатів.

  Не соромтеся звертатися по допомогу до вчителя-логопеда, адже тільки завдяки співпраці вчителя-логопеда і батьків, використанню цікавих та доступних видів роботи, у дітей нормалізується процес оволодіння мовленням

Чи можна без логопедичної допомоги виправити в дитини порушення звуковимови? Якщо дитині тільки 3 роки і вона погано говорить, ви можете виконувати з нею вправи артикуляційної, дихальної та пальчикової гімнастики, і мовлення значно покращиться  Проте, якщо дитині вже 4 роки і вона неправильно вимовляє кілька звуків, слід звернутися до вчителя-логопеда.   Очікування, що «ось-ось заговорить сам», зазвичай,  не виправдовуються.

Хвилювання батьків, що дитина буде плакати у новій групі, довго буде звикати до нових вихователів, чи стане говорити ще гірше, тому що навчиться від інших, неправильному мовленню – не мають під собою основи. Таких груп у різних садочках, містах, областях створено багато з певними правилами і за науково обгрунтованими принципами, щоб створити дитині якісне мовленнєве середовище, унеможливити негативні реакції, забезпечити  комфортне перебування в групі.

  Пам’ятайте, що мовленнєві порушення легше попередити, аніж подолати Отже, консультації вчителя-логопеда, відвідування спеціальної логопедичної групи для дітей з порушеннями мовлення, систематичні заняття з дитиною в домашніх умовах, допоможуть скоригувати наявні порушення звуковимови та відкриють дитині шлях до успішного навчання у школі.

Мама – найкращий логопед

Чи може мама, людина  будь-якої професії, бути найкращим педагогом? Так, може! В чому ж її переваги?

Мама знає свою дитину краще, ніж будь-який спеціаліст. Бачить її в різні моменти за різних обставин, перша помічає незначні зміни чи сигнали успіху та невдач.

Мама найкращий педагог – сама найближча людина для дитини, з мамою у дитини найкращий контакт. А значить і самі продуктивні і результативні заняття, дитина для мами буде старатись набагато краще, ніж для чужої тьоті.

Навіть, якщо у відносинах мами і дитини є непорозуміння, то вони короткочасні і швидко нівелюються під час спільної діяльності. А, якщо дитина має вади мовлення і, чужі люди не зразу її розуміють, то дитина в лиці мами завжди бачить і знаходить розуміння, а це значить, що вона їй більше довіряє, більше розкривається та іде на контакт.

 Тому, що батьки добре знають свою дитину, вони знають як, та в який час краще всього почати заняття. В них є свобода вибору найкращого часу для цього.

У фахівця час жорстко регламентований, вчитель-логопед не може чекати моменту, коли у дитини хороший настрій і вона буде повністю налаштована на працю з ним. Тому частина занять у логопеда може проходити не так продуктивно.

Батьки добре знають сильні і слабкі сторони своєї дитини. Знають, що завдання саме такого плану дитина виконує краще, а ось такі — не хоче і її потрібно стимулювати. Особливо завдання, які потребують певних фізичних чи моральних зусиль. Так, фахівець з часом, вивчає дитину, її особливості характеру, поведінки і вміє регулювати процеси навчання. Та це приходить з часом, не легким шляхом спроб та помилок і затрат енергії. Скоротити цей шлях, знову ж таки, допомагають батьки. Вони можуть поділитися своїми знаннями зі спеціалістами і повноцінно включитись в роботу.

В більшості випадків дитина займається від 5 до 1 години в тиждень. За цей час педагог може тільки зробити спробу показати дитині нові вправи, призвичаїти її до нових вимог, до необхідності взаємодії на занятті, спробувати закріпити нову вправу чи навик. І тут також основна робота лежить на плечах батьків – заспокоїти дитину, спонукати до праці,  вселити думку про необхідність занять з учителем-логопедом.

Якщо є розуміння цих моментів з боку батьків, то з самого початку, можна здобути результат швидше, від взаємодії  батьків з дитиною і вчителем – логопедом.

Сьогодні, коли діти тривалий час перебувають на карантині вдома, разом з батьками, саме час проявити свої педагогічні здібності.

 Та й карантин під час коронавірусу – це не просто сидіння вдома. 

Дуже важливо розуміти, як саме організовувати простір і час дітей вдома.

Щоб організовувати простір і дні дітей, необхідно слідувати правилу: дітям треба дати можливість, по-перше, відпочити, по-друге, забути про  свою тривогу, а по-третє, їм треба дати можливість нудьгувати».

Так, так – нудьгувати, для того щоб будь-яка діяльність була для дітей в радість. Якщо ми, без перерви, починаємо розважати дитину, то позбавляємо її власної енергії і насолоди від власних дій. 

Коли ваша дитина говорить: «Мамо, мені нудно», не дозволяйте їй в цей момент вмикати планшет, комп’ютер, чи брати в руки телефон. Скажіть їй: «Понудьгуй декілька хвилин, зараз я разом з тобою пограю в дуже цікаву гру». Підготуйтесь і запропонуйте їй позайматись за рекомендацією вчителя-логопеда. Будьте поруч, виконуйте завдання на рівні дитини, змагайтесь, не бійтесь досягати успіху, спонукайте дітей вас перемагати.

Та регламентуйте час занять, не перетворюйте цей процес в безперервну гру. Насправді, якщо ми весь час будемо аніматорами для своїх дітей, ми позбавляємо їхньої власної мотивації до роботи. Робіть веселі перерви, давайте дітям ініціативу, а найкраще буде коли ви очолите активність дітей. Дайте їм можливість битись подушками і самим долучіться до цієї гри, дозвольте пострибати на ліжку, сховатися під столом чи за дверима, але вони повині знати, що за моментами розваг іде заняття.

Можливо, не зовсім вціліють ваші меблі, та це збереже вам певну кількість нервових клітин, а дітям додасть впевненності, що їх люблять, розуміють, цінують їх бажання.

 На сьогодні є дуже багато можливостей і ресурсів, які допоможуть вам продуктивно займатися з дітьми і не збожеволіти з постійним «Ну мам», «Ну тат», дітям з цікавістю провести час, а вільний період від занять та роботи прожити з цікавістю разом.

Слідкуйте за завданнями , які рекомендує вам вчитель- лоопед, з’ясовуйте не зрозумілі вам моменти, будьте на зв’язку і все буде добре.

Дистанційна підтримка освітнього процесу в умовах карантину

Ранкова гімнастика

Перейти за посиланням doshkilnyk.in.ua

Мовленнєвий розвиток

Моя улюблена казка

Програмовий зміст: покращувати у дітей навички комунікативного мовлення, учити дітей передавати свій психічний стан, продовжувати вчити дітей складати описові розділові, включати у розповідь епітети, порівняння, прислів’я та приказки, характеризувати персонажів казок. Розвивати уяву, креативні здібності. Виховувати любов до усної народної творчості.

Перейти за посиланням vseosvita.ua

 

Ранкова гімнастика

Перейти за посиланням doshkilnyk.in.ua

Художньо-естетичний розвиток (Малювання)

Тема: Вербові котики

Перейти за посиланням vseosvita.ua

Консультація для батьків на тему: Чим зайняти дитину вдома у вільний час.

Перейти за посиланням kolesnikps.jimdofree. com

 

Ранкова гімнастика

Перейти за посиланням doshkilnyk.in.ua

Дитина в природному довкіллі (досліди)

Перейти за посилання youtube Досліди для дітей з водою

Казка про короновірус

Перейти за посиланням youtube/Казка для дітей про короновірус. Чому мені не можна до бабусі?

 

Ранкова гімнастика

Перейти за посиланням doshkilnyk.in.ua

Навчання елементів грамоти

Тема: Чарівне містечко

Перейти за посиланням zhuravlyk.uz.ua

Розумні рухи

Перейти за посиланням znaika.com.ua/article1520848038/

 

Ранкова гімнастика

Перейти за посиланням doshkilnyk.in.ua

Фізичний розвиток

Перейти за посилання youtube утренняя гимнастика на степ платформах в подготовительной группе

Аплікація для старшої групи «Весняний букет»

Перейти за посиланням vseosvita.ua/library/konspekt-zanatta-z-aplikacii-na-temu-vesnanij-buket-123464.html

 

Ранкова гімнастика

Перейти за посиланням doshkilnyk.in.ua

Дитина в соціумі

Перейти за посилання zhuravlyk.uz.ua fizichnij-rozvitok

10 порад для батьків (Як підготувати дитину)

Перейти за посиланням pervomayskyi-dnz16.kh.skh.in.ua

 

Ранкова гімнастика

Перейти за посиланням doshkilnyk.in.ua

Художньо-естетичний розвиток (Малювання)

Тема: Інтегроване заняття Великодня писанка

Перейти за посиланням vseosvita.ua/library/konspekt-integrovanogo-zanatta-velikodna-pisanka-118386.html

Великодні мультфільми

Перейти за посиланням amazingukraine.pro/culture/velykodni-multfilmy-dlia-ditei-ukrainskoiu-movoiu-video/

 

Ранкова гімнастика

Перейти за посиланням doshkilnyk.in.ua

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі.

Перейти за посиланням vseosvita.ua

Дитина в природному довкіллі

Тема: подорож до матінки природи

Перейти за посиланням www.youtube.com/watch?v=pWm5Xr8Lm4M

 

Ранкова гімнастика

Перейти за посиланням doshkilnyk.in.ua

Навчання елементів грамоти

Перейти за посиланням doshkilnyk.in.ua.konspekt

Карантиноправила. Н. Гуркіна

Перейти за посиланням youtube.com/watch?v=OapXnKq42Zo

 

Ранкова гімнастика

Перейти за посиланням doshkilnyk.in.ua

Літературна скринька

Тема: За творами Сухомлинського про природу

Перейти за посиланням drive.google.com/file/d/1w-QF_s7G_cp3lLHA3s1pQ8UsRG6lg-Fr/view

Художньо-естетичний розвиток (ліплення)

Тема: Веселе мишення

Перейти за посиланням youtube.com/Як ліпити мишку з пластеліну уроки ліплення

 

Ранкова гімнастика

Хатха йога для дітей

Перейти за посиланням shostka-dnz10.edukit.sumy.ua/fizichna_kuljtura_v_nezabudci/hatha-joga_dlya_ditej/

Рекомендації для батьків «Десять кроків, щоб стати кращими батьками»

Перейти за посиланням www.shevchenkove-dnz.kiev.sch.in.ua/batjkivsjka_storinka/cikavi_poradi_dlya_batjkiv/

 

Ранкова гімнастика

Хатха йога для дітей

Перейти за посиланням shostka-dnz10.edukit.sumy.ua/fizichna_kuljtura_v_nezabudci/hatha-joga_dlya_ditej/

Дитина в природному довкіллі

Тема: Весна в гості завітала радість всім подарувала (інтегроване заняття)

Перейти за посиланням naurok.com.ua/integrovane-zanyattya-dlya-ditey-starshogo-doshkilnogo-viku-vesna-v-gosti-zavitala-radist-vsim-podaruvala-80537.html

Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі

Тема: заняття з математики для дітей старшої групи

Перейти за посиланням www.youtube.com/watch?v=IVKcmQTahQo

 

Ранкова гімнастика

Хатха йога для дітей

Перейти за посиланням shostka-dnz10.edukit.sumy.ua/fizichna_kuljtura_v_nezabudci/hatha-joga_dlya_ditej/

Гурткова робота

Тема: Колискові для дітей

Перейти за посиланням youtube/колискові для дітей – Гарні колискові пісні українською

Навчання елементів грамоти

Перейти за посиланням www.youtube.com/watch?v=xRz2tGj1Q88

 

Ранкова гімнастика

Хатха йога для дітей

Перейти за посиланням shostka-dnz10.edukit.sumy.ua/fizichna_kuljtura_v_nezabudci/hatha-joga_dlya_ditej/

Художньо-естетичний розвиток (ліплення)

Тема: Їжачки

Перейти за посиланням youtube/F7K65pUrg

Консультація на тему: «Карантин. Як зробити своє дозвілля цікавим та різноманітним»

 Перейти за посиланням studyankadnz.jimdofree.com/%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D1%96%D0%BD%D0%BA%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%BA%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B0/

/Files/images/1393312-b4d205a0e503acc037bb1e565fbe6c21.gif

Наша група має назву «Журавлик». Діти немов би маленькі пташенята відчувають себе затишно, захищено у групі, як у тому журавлиному гніздечку.

Завжди отримують тепло, взаєморозуміння від своїх вихователів. Вихованці із задоволенням приходять у дитячий садок, де вони вчаться розуміти оточуючий світ граючись.

/Files/images/5874f17fbff5.gif

Девіз нашої групи:

Ми журавлики маленькі,
Веселі, чепурненькі,
Любим бігати і грати,
Працювати та співати.
В нашій групі дуже мило,
Гарно, світло і красиво,
Нам усе цікаво дуже Ми до всього небайдужі.

%d0%bf%d1%80%d0%be%d0%b5%d0%ba%d1%82-2