№5 «Барвінок»

Вас вітає група №5 «Барвінок»

5

 

ВИХОВАТЕЛІ:   Демченко Людмила Володимирівна

Асистент вихователя: Романенко Валентина Степанівна

Помічник вихователя:  Бондар Лариса Михайлівна

НАШ ДЕВІЗ:

Ми усі одна см’я

Неповторні ти і я!

Будемо усі дружити,

В злагоді і мирі жити.

Бо життя це — диво, казка!

В ньому є любов і ласка!

Ми прийшли у світ, щоб жити

На Землі добро творити!

 Батькам                  Дітям                   Блоги спеціалістів

 

 

 

 

ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ

Пропонуємо поринути у «СВІТ ДОБРА ТА МУДРОСТІ», переглянувши оповідання
Василя Сухомлинського‍♀️«Крила матері‍♀️
(для молодшого віку)
Вихователь:Демець О.В.
Твори Сухомлинського формують у дітей найголовніше -людяність. Вони вчать відрізняти гарні вчинки від недобрих, бути чемними, поважати старших, захищати менших.❤
Художньо-продуктивна діяльність (малювання для молодшої групи)
«ВИШИВАНКА ДЛЯ МАМИ»
Вихователь:Демченко Л.В.
Математичні ігри для молодшого віку️
Вихователь:Демець О.В.

 Художньо-продуктивна діяльність (літературне образотворення)»Казочка про писанку»

https://www.facebook.com/100062956512195/videos/412996770693196

 Екологічний марафон «Ми творимо планету власноруч». Тематичне заняття «Дерева та кущі».

https://www.facebook.com/100062956512195/videos/759689652075986

Ранкова зарядка для молодшої групи

https://www.facebook.com/100062956512195/videos/3027820660865762

Освітній напрям «Дитина в природному довкіллі»

«Наша планета Земля» для молодшої групи

Вивчення вірша з елементами ейдетики Р. Завадовича «Радісний надходить день»

https://www.facebook.com/100062956512195/videos/1031204074174228

«Комунікативний розвиток особистості «Моя сім’я»для молодшої групи.

Дистанційна підтримка освітнього процесу в умовах карантину

Рекомендації  від вчителя — логопеда Татур Валентини Юріївни

Шановні батьки! Відповіді на ваші запитання та  більше про методи та прийоми, які покращать  розвиток ваших дітей  за адресою :

https://medium.com/@imajenas

 https://t.me/joinchat/AAAAAFi9RvSSH_pM7-_1ag

Коли потрібно звертатись до логопеда?

Дошкільний період — це період від 3 до 6 років  Чи не найважливішою в цей час для дитини стає потреба у спілкуванні та враженнях  Адже саме вони допомагають дитині поступово набувати соціального досвіду і розвивати пізнавальні здібності.

Та саме зараз, в період 4–6 років батьки починають порівнювати мовлення своїх дітей з мовленням їх однолітків. Звертають увагу на вміння своїх дітей щось розповісти чи запитати. Особливо їх тривожить стан звуковимови у дітей. Хочу сказати, що це вже запізно, цей процес потребує уваги ще з першого року життя.

 Як запобігти порушенням звуковимови  в дитини? Пам’ятайте: мовлення батьків є взірцем для наслідування дитиною  Саме тому мовлення батьків у спілкуванні з дитиною має бути: • правильним — без мовленнєвих порушень та «сюсюкання»; •  розбірливим — з чітким вимовлянням слів, з виділенням наголошеного складу; •      простим — що включає прості фрази з 2–4 слів; •         повторюваним — з багаторазовим використанням одних і тих самих слів протягом певного періоду;  •        різнобарвним — з використанням різної інтонації, пауз, сили голосу, зміни темпу; •     живим — супроводжуватися виразною мімікою та (за потреби) жестами.

 Навіть, якщо формування звуковимови відбувається без складних порушень, звичайно, не буде зайвим працювати над розвитком мовлення дітей, розвитком рухливості артикуляційного апарату, вдосконаленням фонематичних процесів. 

 А чи може дитина сама «виговоритись»? Таке справді буває, але не так часто, як того прагнуть батьки.   Навіть, якщо дитина не вимовляє одного звука, але їй вже виповнилося 4 роки, обов’язково потрібна логопедична консультація.

 Дитина розмовляє не так добре, як її однолітки.  Що робити? Кожна дитина — індивідуальність.  Її розвиток відбувається за власними законами, тому не порівнюйте свого малюка з однолітками, які, можливо, випереджають його у своєму розвитку.  Якщо ви помітили, що однолітки не розуміють, а сміються над мовленням вашого малюка, спробуйте об’єктивно оцінити ситуацію.  Надзвичайно важливо своєчасно допомогти дитині у виправленні мовленнєвого порушення і звернутися до вчителя-логопеда.

  Не забувайте, що зазвичай, діти з розладами мовлення дуже вразливі і можуть поступово усамітнитися, а це ще більше затримуватиме мовленнєвий розвиток і негативно впливатиме на характер — дитина може стати дратівливою, замкненою, плаксивою.

 Коли потрібно звертатись за допомогою логопеда?

  При перших тривожних дзвіночках у мовленні дитини. Особливо, якщо його народження відбувалось з ускладненнями, кесарів розтин, якщо в ранньому дитинстві малюк не гулів, не лепетав, пізно почав сидіти, стояти, говорити, погано ссав, часто зригував, не любить жувати тверду їжу, має проблеми з носовим диханням, часто хворіє простудними захворюваннями чи має алергію.

 Якщо під час обстеження дитини, якій вже виповнилося 4 роки, вчитель-логопед виявив: •         заміни одних звуків іншими, простішими за артикуляцією (наприклад, туба замість шуба); •     змішування звуків, тобто нестабільні заміни одних звуків іншими, коли дитина то вимовляє звук у слові цілком правильно, то замінює його на інший звук (наприклад, жука називає то зюк, то шук, то жук); • спотворену вимову звуків (наприклад, якщо дитина гаркавить); •    труднощі розрізнення звуків, схожих за звучанням чи артикуляцією (переважно тих, що їх дитина вимовляє неправильно) (наприклад, дзвінких — глухих приголосних, як от дуб — туп або твердих — м’яких приголосних, як от мило — міло); •  перестановки, додавання, пропуски звуків (наприклад, карб — краб, таник — танк, білка — біка);            •порушення ритміко-складової структури слів (пропуски, додавання складів чи їх уподібнення, наприклад: вавона — ворона, фотопалат — фотоапарат, кукаліківає — кукурікає), можна говорити про Фонетико-Фонематичний Недорозвиток Мовлення і необхідність занять дитини з логопедом.

 Як довго слід займатися з дитиною,  щоб досягти правильної звуковимови? На це запитання немає однозначної відповіді.  Залежно від прояву ФФНМ (відсутності, заміни або спотворення одного чи групи звуків) корекційна робота може тривати від одного тижня до кількох місяців, і навіть років  Найчастіше на постановку звуків потрібен 1 місяць, а от на автоматизацію (закріплення правильної вимови звука в мовленні) та диференціацію (розрізнення звуків) близько 6 місяців, а то і більше.

 Дитині виправляє звуковимову вчитель-логопед  дитячого садочка, може додатково займатись ще інший спеціаліст, але цих занять може виявитись недостатньо. 

Як діяти у цій ситуації? Якщо в дитини проста дислалія, тобто порушення звуковимови однієї групи звуків (наприклад, свистячих [с], [з], [ц]), то логопедичних занять в умовах садка та вдома буде достатньо, щоб швидко подолати цей дефект.

  Проте, якщо дислалія поліморфна, тобто в мовленні дитини спостерігається порушення кількох груп звуків (наприклад, свистячих та шиплячих, сонорів), чи є ще інші види порушень, (загальний недорозвиток мовлення) , то робота з логопедом може розтягнутись на досить тривалий період.

Корекційно-розвивальна логопедична робота в дитячому садку забезпечує високий коригувальний ефект мовленнєвих розладів і є необхідною для дітей з мовленнєвими порушеннями.

Чи варто віддавати дитину до спеціальної логопедичної групи?

Пам’ятайте, що саме в дошкільний період мовлення дитини розвивається найінтенсивніше, а головне — воно гнучке для подолання мовленнєвих розладів  Тому, що раніше ви звернетеся по допомогу до спеціаліста, то швидше дитина оволодіє правильним мовленням. 

Важливе значення у дошкільному віці має комплексна робота з дитиною,  тому логопедичні та логоритмічні заняття в логопедичній групі з логопедом, навчально-розвивальні заняття вихователя, корегуючі заняття з психологом забезпечать успішну корекцію мовлення вашої дитини, допоможуть їй досягти найкращих результатів.

  Не соромтеся звертатися по допомогу до вчителя-логопеда, адже тільки завдяки співпраці вчителя-логопеда і батьків, використанню цікавих та доступних видів роботи, у дітей нормалізується процес оволодіння мовленням

Чи можна без логопедичної допомоги виправити в дитини порушення звуковимови? Якщо дитині тільки 3 роки і вона погано говорить, ви можете виконувати з нею вправи артикуляційної, дихальної та пальчикової гімнастики, і мовлення значно покращиться  Проте, якщо дитині вже 4 роки і вона неправильно вимовляє кілька звуків, слід звернутися до вчителя-логопеда.   Очікування, що «ось-ось заговорить сам», зазвичай,  не виправдовуються.

Хвилювання батьків, що дитина буде плакати у новій групі, довго буде звикати до нових вихователів, чи стане говорити ще гірше, тому що навчиться від інших, неправильному мовленню – не мають під собою основи. Таких груп у різних садочках, містах, областях створено багато з певними правилами і за науково обгрунтованими принципами, щоб створити дитині якісне мовленнєве середовище, унеможливити негативні реакції, забезпечити  комфортне перебування в групі.

  Пам’ятайте, що мовленнєві порушення легше попередити, аніж подолати Отже, консультації вчителя-логопеда, відвідування спеціальної логопедичної групи для дітей з порушеннями мовлення, систематичні заняття з дитиною в домашніх умовах, допоможуть скоригувати наявні порушення звуковимови та відкриють дитині шлях до успішного навчання у школі.

Мама – найкращий логопед

Чи може мама, людина  будь-якої професії, бути найкращим педагогом? Так, може! В чому ж її переваги?

Мама знає свою дитину краще, ніж будь-який спеціаліст. Бачить її в різні моменти за різних обставин, перша помічає незначні зміни чи сигнали успіху та невдач.

Мама найкращий педагог – сама найближча людина для дитини, з мамою у дитини найкращий контакт. А значить і самі продуктивні і результативні заняття, дитина для мами буде старатись набагато краще, ніж для чужої тьоті.

Навіть, якщо у відносинах мами і дитини є непорозуміння, то вони короткочасні і швидко нівелюються під час спільної діяльності. А, якщо дитина має вади мовлення і, чужі люди не зразу її розуміють, то дитина в лиці мами завжди бачить і знаходить розуміння, а це значить, що вона їй більше довіряє, більше розкривається та іде на контакт.

 Тому, що батьки добре знають свою дитину, вони знають як, та в який час краще всього почати заняття. В них є свобода вибору найкращого часу для цього.

У фахівця час жорстко регламентований, вчитель-логопед не може чекати моменту, коли у дитини хороший настрій і вона буде повністю налаштована на працю з ним. Тому частина занять у логопеда може проходити не так продуктивно.

Батьки добре знають сильні і слабкі сторони своєї дитини. Знають, що завдання саме такого плану дитина виконує краще, а ось такі — не хоче і її потрібно стимулювати. Особливо завдання, які потребують певних фізичних чи моральних зусиль. Так, фахівець з часом, вивчає дитину, її особливості характеру, поведінки і вміє регулювати процеси навчання. Та це приходить з часом, не легким шляхом спроб та помилок і затрат енергії. Скоротити цей шлях, знову ж таки, допомагають батьки. Вони можуть поділитися своїми знаннями зі спеціалістами і повноцінно включитись в роботу.

В більшості випадків дитина займається від 5 до 1 години в тиждень. За цей час педагог може тільки зробити спробу показати дитині нові вправи, призвичаїти її до нових вимог, до необхідності взаємодії на занятті, спробувати закріпити нову вправу чи навик. І тут також основна робота лежить на плечах батьків – заспокоїти дитину, спонукати до праці,  вселити думку про необхідність занять з учителем-логопедом.

Якщо є розуміння цих моментів з боку батьків, то з самого початку, можна здобути результат швидше, від взаємодії  батьків з дитиною і вчителем – логопедом.

Сьогодні, коли діти тривалий час перебувають на карантині вдома, разом з батьками, саме час проявити свої педагогічні здібності.

 Та й карантин під час коронавірусу – це не просто сидіння вдома. 

Дуже важливо розуміти, як саме організовувати простір і час дітей вдома.

Щоб організовувати простір і дні дітей, необхідно слідувати правилу: дітям треба дати можливість, по-перше, відпочити, по-друге, забути про  свою тривогу, а по-третє, їм треба дати можливість нудьгувати».

Так, так – нудьгувати, для того щоб будь-яка діяльність була для дітей в радість. Якщо ми, без перерви, починаємо розважати дитину, то позбавляємо її власної енергії і насолоди від власних дій. 

Коли ваша дитина говорить: «Мамо, мені нудно», не дозволяйте їй в цей момент вмикати планшет, комп’ютер, чи брати в руки телефон. Скажіть їй: «Понудьгуй декілька хвилин, зараз я разом з тобою пограю в дуже цікаву гру». Підготуйтесь і запропонуйте їй позайматись за рекомендацією вчителя-логопеда. Будьте поруч, виконуйте завдання на рівні дитини, змагайтесь, не бійтесь досягати успіху, спонукайте дітей вас перемагати.

Та регламентуйте час занять, не перетворюйте цей процес в безперервну гру. Насправді, якщо ми весь час будемо аніматорами для своїх дітей, ми позбавляємо їхньої власної мотивації до роботи. Робіть веселі перерви, давайте дітям ініціативу, а найкраще буде коли ви очолите активність дітей. Дайте їм можливість битись подушками і самим долучіться до цієї гри, дозвольте пострибати на ліжку, сховатися під столом чи за дверима, але вони повині знати, що за моментами розваг іде заняття.

Можливо, не зовсім вціліють ваші меблі, та це збереже вам певну кількість нервових клітин, а дітям додасть впевненності, що їх люблять, розуміють, цінують їх бажання.

 На сьогодні є дуже багато можливостей і ресурсів, які допоможуть вам продуктивно займатися з дітьми і не збожеволіти з постійним «Ну мам», «Ну тат», дітям з цікавістю провести час, а вільний період від занять та роботи прожити з цікавістю разом.

Слідкуйте за завданнями , які рекомендує вам вчитель- лоопед, з’ясовуйте не зрозумілі вам моменти, будьте на зв’язку і все буде добре.

Дистанційна підтримка освітнього процесу в умовах карантину

групи середнього дошкільного віку  №5

Бесіда про другий весняний місяць “Квітень – місяць цвітень

“Квітень” Уроки тітоньки Сови

Мета:розширювати знання дітей про ознаки весни, зміни в стані живої та неживої природи. Розвивати увагу, спостережливість. Виховувати любов до природи.

https://www.youtube.com/watch?v=3OxW-SXgBgQ

Дидактична гра “Знайди весняну квітку”

Мета:уточнити знання дітей про весняні зміни в природі, пов’язані з появою  перших квітів. Розвивати вміння знаходити весняні первоцвіти.

 

Художнє слово “Загадковий калейдоскоп” Мета:удосконалювати вміння відгадувати загадки.
Пісня про весну для дітей https://www.youtube.com/watch?v=qcA3MTrlQL0
Ранкова зарядка для дітей “Вверх – вниз” https://www.youtube.com/watch?v=7pGnVGCLSsk
Мовленнєва гра “ Квітка весни” Мета:розвивати зв’язне мовлення, вміння розповідати про зміни в природному довкіллі. Виховувати інтерес до природних  явищ.

 

Конспект заняття

«Перші весняні квіти»

(ознайомлення з соціумом + розвиток мовлення + аплікація)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

поспостерігати за квітучою вербою.

 

 Поглиблювати знання дітей про весняні зміни в природі , про рослини – весняні квіти; учити правильно називати квіти, їх складові, колір; учити уважно розглядати, за допомогою дорослого описувати зовнішній вигляд; активізувати словниковий запас, учити відповідати на запитання; учити складати композицію; продовжувати  засвоєння техніки різання ножицями по прямій, зрізання куточків, удосконалювати обривну техніку та техніку зібгання ; закріпити поняття колір, форма; формувати вміння правильно розміщувати зображення на аркуші паперу; розвивати уяву,творче  мислення; виховувати акуратність, виховувати інтерес до пізнання природи.              
 Психогімнастика «Здрастуй сонечко!»

Я всміхаюсь сонечку: – Здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці – Хай вона цвіте.
Я всміхаюсь дощику: Лийся мов з відра!
Друзям усміхаюся – Зичу їм добр
а
Загадка

Тепло стало надворі, синє небо угорі.
Сонце промінь шле землі, прилітають журавлі.
Вже у лісі там і тут перші проліски цвітуть.
Кучерява, запашна в гості до нас прийшла…(весна)
Розповідь про весняні квіти.
У проміннях сонця ніжних,  край веселого струмка,
білий, росяний підсніжник  раптом блиснув з-під сніжка…
Отакий малий неначе,  ледь прокинувся від сну,
тихий-тихий, а одначе  він привів до нас весну!
загадка
Чарівна і дуже ніжна навесні в гаї
Квітка синя, дивовижна перша розцвітає.
Оживає вмить лісок, як розквітне..(пролісок)   
   
Прикмета: Навесні багато пролісків- гарно вродить картопля.Крокус             Гарно, тепло у садку, снігу вже немає…
Із-під листя у кутку крокус  виглядає.
Наче золотом горять пелюстки жовтенькі
І листочки мерехтять  ніжні, зелененькі.
У крокуса квіточка більша, а листочки відрізняються від листочків проліска і підсніжника, вони тоненькі, немов ниточка.Щоб не рвати квіти і на згадку про них , ми з вами виготовимо листівку з першими весняними квітами.
Розглянемо зразок нашої листівки «Перша весняна квіточка»
Динамічна пауза «Квіти»
 

Впави для очей, на дихання..
 Етапи роботи
А зараз розглянемо з чого почнемо виготовляти листівку.

Що це – земля. Беремо папір якого кольору (чорного), якої форми (прямокутник) і будемо обривати. У прямокутника дві сторони….(довші), а дві…(коротші)
Стала схожою на яку геометричну фігуру? (овал)  Викладаємо землю. якого кольору),  яка  геометрична фігура (квадрат). У квадрата всі сторони…(рівні).
Чим будемо вирізати?  (ножицями). У листочка краї загострені, потрібно зрізати кутики. Чи можна гратись ножицями? (ні) Чого не вистачає?  Квіточка на що схожа. (робимо овал) чого не вистачає? Хмарки,сонця.(зібгання серветок)
Перевіримо чи всі деталі ми виклали. Тепер по черзі будемо наклеювати деталі.
Акуратно користуємось пензликом, зайвий клей витираємо серветками. ? Клей наносимо від середини до країв.
 Деталі кладемо на клейонку кольоровою стороною і намазуємо
 клеєм, розміщуємо на листівці і придавлюємо зверху серветкою,
щоб прибрати зайвий клей.
– Підготуймо наші пальчики до роботи.Пальчикова гімнастика «Квіточки»
Наші гарні квіточки пелюстки розтуляють,
Тихо вітер їх хитає, пелюстки перебирає.
Наші гарні квіточки пелюстки затуляють,
Тихо засинають, голівками хитають.

                Музична гра «Вийди, вийди сонечко..»
Д/гра «Закінчи речення»

Квіти потрібні для того, щоб…(ними милуватися)

Квіти потрібні для того, щоб…(їх дарувати)
Квіти потрібні для того, щоб…(вони прикрашали природу)
Квіти потрібні для того, щоб…(до них прилітали бджілки)
Квіти потрібні для того, щоб…(навкруги був приємний аромат)
– Назвіть перші весняні квіти?Мета:розвивати вміння сприймати красу звуків природи:шум вітру, спів птахів, шелест листя. Познайомити із цвітінням дерев та кущів. Звернути увагу на квітучу вербу, з пухнастими, немов хутряними сережками. Пояснити, що пізніше у дерев та кущів почне розгортатися листя. Молоде листя деяких дерев вкрите клейкою, пахучою речовиною, а інших – пушком; це пристосування до перенесення приморозків.Квітень в гості завітавКилимок з трави прославІ з  птахами привітався,Сонцю зранку посміхавсяВітерець легкий приніс

Розбудив і сад, і ліс.

Прокидаються поля

Розквітає вся земля.

 Дидактична гра “Треба – не можна”

Мета: закріпити знання дітей про шанобливе ставлення до рослин.

Пояснення прислів’їв та народних прикмет.

·         Навесні вода — влітку трава.

·         Сухий березень, мокрий май — буде каша й коровай.

·         Квітневі струмки землю пробуджують.

·         Сухий і теплий май — скупий урожай.

·         Весняний день рік годує.

 

 

Гімнастика пробудження Розбудило сонечко нас з тобою https://www.youtube.com/watch?v=l9pDnUJOqMM

 

Уроки ліплення для дітей Пластилінове сонечко

https://www.youtube.com/watch?v=JS9zFLbpGhQ
Посилання для батьків на сайт Всесвітньої організації здоровя

https://www.who.int/ru/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public

 

Джон Грей «Дети с небес.Уроки воспитания»

 

Послідовні кроки позитивного виховання  дітей

 

Джон Грей «Дети с небес.Уроки воспитания»

Послідовні кроки позитивного виховання  дітей:

Крок 1. Попросити, використовуючи частку «чи»!

Приклад: «Чи не складеш ти свої іграшки на місце?»

Дитина відмовляється.

Крок 2. Задовольнити потреби дитини в розумінні!

Дитина: «Я не хочу прибирати іграшки, я граюсь в цікаву гру»

Приклад: «Я розумію, що ти сердитий, тобі не хочеться прибирати іграшки, тобі хочеться гратися зараз же, але якщо в цей же час ти не прибереш іграшки, то у тебе залишиться зовсім мало часу  на ігри»

Дитина відмовляється.

Крок 3. Пообіцяти заохочення!

Приклад: «Якщо зараз все покинеш і прибереш іграшки, потім ми з тобою подивимося цікавий мультфільм/почитаємо цікаву книгу/пограємо разом у гру!»

Дитина відмовляється.

Крок 4.Команда! (без емоцій, команди позитивні, командуйте, але не пояснюйте).

Приклад: «Прибери іграшки в кімнаті, будь-ласка!» Дитина відмовляється, кричить, домагається відповідей на запитання «чому», дорослий не відповідаючи, далі продовжує повторювати одне і теж « Прибери іграшки в кімнаті буль-ласка!»

Через декілька хвилин, якщо дитина не виконує команду на допомогу приходить наступний крок.

Крок 5 .Тайм-аут! (1 хвилина/на рік життя дитини, приклад, 5років-5 хвилин)

Дорослий бере дитину і веде до місця, де нікого не має, бажано, щоб поблизу не була іграшок,телевізора, книг та того, чим би дитина змогла себе розважити під час тайм-ауту та за вашої відсутності. Дорослий на цей час видаляється в іншу кімнату. Після того,як час сплинув, знову починаєте кроки з самого початку.

Ці кроки справді діють, навіть на агресивних підлітків, так що удачі!

 

Бесіда та розгляд картинок “Ознаки весни” Мета:розширювати словник дітей по темі весна, вчити виділяти характерні ознаки весни. Розвивати зв’язне мовлення, зорову пам’ять.  Виховувати любов та бережливе ставлення до природи.
Дидактична гра з використанням ЛЕГО “Ознаки весни” Мета:закріпити ознаки весни використовуючи, кубики лего.
Ранкова зарядка для дітей https://www.youtube.com/watch?v=l9pDnUJOqMM
Дитина в соціумі “Праця дорослих навесні”

Програмовий зміст: Навчальні завдання: продовжувати знайомство дітей з професіями та ознайомити з працею людей навесні, удосконалювати знання дітей про весняні квіти.

Розвивальні завдання: розвивати спостережливість, зв’язне мовлення; спонукати до надання допомоги дорослим.

Виховні завдання: виховувати ціннісне ставлення до праці.

Матеріал: малюнки із зображенням праці людей навесні, малюнки весняних квітів, предметні малюнки.

 

Малювання “Весняні квіти”

Програмовий зміст:вчити дітей малювати нетрадиційним способом, пальчиками, вправляти в доборі кольорів та відтінків. Розвивати інтерес до зображувальної діяльності. Виховувати турботливе ставлення до природи.

Матеріал: аркуш паперу, фарби, вода, серветки, зразок.

Доньки — матері. Ігри з дітьми вдома: у що можна пограти з дитиною

 

https://www.youtube.com/watch?v=GFQ5EJLfO7Q

Рухливі ігри

“Збий кеглю”,

 

“Через струмок”

Мета:розвивати вміння прокочувати м’яч, енергійно потрапляючи в Кеглі.

Мета: розвивати спритність, вправляти у стрибках на двох ногах.

 

Гімнастика пробудження “Бедрик” https://www.youtube.com/watch?v=4g6Cd1X7lUU
Конструювання за схемою Мета: удосконалювати вміння працювати зі схемою, добираючи цеглинки різного кольору та форми.
Пам’ятка для батьків “Психологічна атмосфера в родині”

 

 

 

 

 

 

Відгадування загадок про перелітних  птахів

Перший я приніс весну,

Розбудив усіх від сну,

Заспіваю під вікном,

Люди звуть мене …(Шпаком)
Під стріхою гніздо будує,
тільки в нас не зимує (Лелека)
Не сорока, і не шпак,
Біла грудка, чорний фрак,
Як літає над землею,
То чекайте дощу за нею (Ластівка)

 

Птахи України – мультик  українською мовою. https://www.youtube.com/watch?v=lCi1uJ7bBSQ
Ранкова гімнастика https://www.youtube.com/watch?v=l9pDnUJOqMM

Літер2020атурна скринька

Вивчення вірша П. Воронько “Облітав журавель”

Програмовий зміст: вчити дітей запам’ ятовувати зміст вірша за допомогою допоміжних малюнків, розвивати образне мислення, пам’ять. Виховувати  любов до рідного краю, турботливе ставлення до птахів.

Матеріал: мнемотаблиця

Логіко-математичний розвиток

Рахунок в межах 5

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчимо цифри

Мета: закріпити вміння порівнювати числа від 1 до 5; правильно співвідносити число і цифру, порівнювати смужки за шириною, поєднувати предмети в групи за певними ознаками; розрізняти плоскі фігури: круг, овал, трикутник, квадрат, прямокутник; порівнювати їх за кольором, формою, розміром; продовжувати навчати порівняння груп предметів за кількістю, розвивати мовлення, увагу, творчу уяву, логічне мислення, пам’ять, дрібну моторику рук.

https://www.youtube.com/watch?v=F_dcR7Pkdq4

Дослідницька діяльність з повітрям Мета:продемонструвати наявність повітря навколо нас, вміння визначати стани повітря.

 

Застереження для батьків

“Обережно — коронавірус”

 

 

Спостереження за цвітінням квітів навесні.

Мета: вчити милуватися квітами, сприймати їх красу, вчити правилам поведінки в природі. Розповідь про барвінок

Барвінок — символ краси, символ безсмертя. Здавна вважалося, що рослина дарує дівчині вроду. Колись умивалися відваром із барвінку. Існувало повір’я, що ця рослина оберігає від чаклунів. Також барвінок використовували для лікування деяких хвороб. Вірш.

Барвіє барвінок у нас біля хати

Синіє над стежкою ніжний, хрещатий,

І каже барвінок: «Є квіти у мене

І листячко те, що й зимою зелене».

Пальчикова гімнастика

“Квіточки”

Мета: розвивати дрібну та загальну моторику.

Розвиток мовлення

“Весна чарівниця”

Програмовий зміст: вчити складати розповіді про весну за допомогою малюнків, роширювати словниковий запас за темою, вміння добирати слова-ознаки. Розвивати монологічне мовлення. Виховувати любов до природи.

Матеріал: мнемотаблиця

Перегляд мультфільму “Місяці і пори року” https://www.youtube.com/watch?v=mBDU8UwJdpM
Фізкультхвилинка під музику “Скік та скок” https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM
“Спостереження за березою і тополею навесні”

Мета: продовжувати формувати уявлення про дерева (береза, тополя). Вчити спостерігати і виділяти окремі ознаки рослин. Порівнювати дерева за зовнішніми ознаками, виховувати любов до природи рідного краю.

Вірш П. Ребра «Берізки».

Не дивуйтеся нітрішки, Що в берізок молодих

Ціле літо чисті ніжки — Білі-білі наче сніг.

Це тому, що в хороводі, Коли ми спимо усі,

По траві берізки ходять Миють ноги у росі.

Хороводна гра «Я маленька берізка».

Дидактична гра «До дерева – біжи!»

“Поради батькам на кожний день”

мовлення 9.04. облітав журавель 8.04 пальчикова гімнастика 9.04. поради батькам 9.04.дослід з повітрям 8.04.

 

Бесіда та розгляд ілюстрацій “Тварини навесні” Мета:розширювати знання дітей про життя тварин навесні. Розповісти, що у більшості тварин  навесні з’являються дитинчата, шерсть стає рідшою. Виховувати  любов  до живої природи.
“Тварини і птахи навесні” (перегляд відео) https://www.youtube.com/watch?v=2XGU0y_y9fw
Ранкова зарядка https://www.youtube.com/watch?v=l9pDnUJOqMM

Ознайомлення з природним довкіллям

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд відео “Птахи, що повернулись”

Програмовий зміст: Закріпити уявлення дітей про послідовності весняних змін у природі. Закріпити уявлення про зимуючих і перелітних птахів. Вчити розуміти зв’язок між явищами неживої природи та життям рослин, тварин. Навчати робити умовисновки під час експериментально-дослідницької діяльності. Закріпити правила поведінки у природному довкіллі. Розвивати спостережливість, пам’ять, увагу, мислення. Виховувати шанобливе та бережливе ставлення до всього живого, любов до природи.

https://www.youtube.com/watch?v=lCi1uJ7bBSQ

Нейропсихологічна гра «Роби як Лорі» (повтори, якщо зможеш)

 

https://www.youtube.com/watch?v=nWK56OV5CBQ
Рухливі ігри

“Школа м’яча”(удосконалювати вміння кидати і ловити м’яч.

“Карлики та велетні” (ходьба великим та малим кроком, дія за сигналом)

Консультація для батьків “Корисна їжа”

 

Бесіда та розгляд ілюстрацій “Природа космосу”

Мета: ознайомити із сонячною системою, назвами планет сонячної системи. Розвивати  пізнавальний інтерес  до неживої природи.

 

Відгадування космічних  загадок

Котилось котильце, котилось барильце.

То вище-вище, то неще-нище,

Закидало у віконце золоте волоконце. (Сонце)

У синім небі світлячки,

Не дістать до них рукою

А найбільший світлячок, зігнувся як черв’ячок. (Зорі і місяць)

Дидактична гра

“Знайди тінь”

Мета:розвиток зорової пам’яті.

 

 

Фізкультхвилинка.

 

 

Раз-два, ось ракета. (Дитина піднімає руки вгору)

Три-чотири, скоро зліт. (Розводить руки в сторони)

Щоб долетіти до сонця (коло руками)

Космонавтам потрібен рік. (Береться руками за щоки, хитає головою)

Але дорогою нам не страшно (руки в сторони, нахили корпусом вправо-вліво)

Кожен адже з нас атлет (згинає руки в ліктях)

Пролітаючи над землею (розводить руки в сторони)

Їй передамо привіт. (Піднімає руки вгору і махає)

 

Розвиваючий мультик про космос

https://www.youtube.com/watch?v=Km71OCO6vKw

 

 

Ліплення “Ракета в космосі”

Програмовий зміст: вчити ліпити ракету з пластиліну, утворюючи різні геометричні фігури (коло, прямокутник, трикутник) та з’єднувати детелі між собою. Розвивати дрібну та загальну моторику. Виховувати інтерес до природи космосу.

 

Рухлива гра

“Літаки”

Мета: розвиток рухової активності.

За словами : «До польоту готуйся!», діти роблять кругові оберти перед собою зігнутими у ліктях руками – заводять мотори. По сигналу «Летить!», вони піднімають руки у сторони і бігають в розсипну по майданчику. По команді «На посадку!», літаки зупиняються і приземлюються (діти опускаються на одне коліно). Гра повторюється 5-6 разів.

Пам’ятка для батьків “Як вберегтись від коронавірусної інфекції”

 

 Бесіда “Земля — мій дім, а я — господар у нім”

 

Мета: вивчити взаємозв’язок між людиною та природою; дослідити вплив людини на довкілля;

В безмежному космосі добре помітна
Домівка людини — Земля наша рідна!
Планета велична, багата на диво,
Усе на ній є, щоб нам жити щасливо.

Лічилка “Парад планет” Всі планети стали в ряд, Починається парад! Раз — Меркурій-мандрівник, Два — Венера, кожен звик. Три — Земля вітає нас, А чотири — красень Марс. П’ять — Юпітер, шість — Сатурн, Сім — Уран, за ним — Нептун. Вісім сонячних планет Поспішають на бенкет. Наталія Карпенко Б
Ранкова гімнастика https://www.youtube.com/watch?v=l9pDnUJOqMM
Дитина в соціумі “Космічна подорож”

Програмовий зміст :підтримувати у дітей бажання випробовувати себе у вправах для «юних космонавтів», прищеплювати любов до рідного краю, викликати емоційні реагування на красу та різноманітність небесної сфери, вправляти у розрізненні кольору, форми, просторових  характеристик об»єктів Космосу. Формувати цілісний художній образ неба та його мешканців, основу розуміння  єдності землі та неба.Активізувати словник дітей назвами планет та космічних тіл; продовжувати розвивати пояснювальне

мовлення.

КОСМІЧНЕ ПРИВІТАННЯ

Раз, два, три, чотири, п»ять

Почнемо космос вивчать.

В небі сонце і планети,

Ясні зорі і комети.

Ми вітання всім шлемо –

Дружно в космос летимо !

Бліц-опитування «Що я знаю про Сонце ?»

— Де знаходься Сонце ?

— Якої воно форми ?

— Коли ми бачимо сонячне світло ?

— Кому дарує Сонце свої промені ?

— Що таке Сонце ?

Малювання

“На загадковій планеті”

По вологому

Програмовий зміст: заохочувати дітей самостійно створювати фантастичне зображення невідомої планети у техніці малювання “по мокрому” , отримуючи малюнок з колірними переходами, нечіткими контурами й доповнювати деталями або цілими об’єктами після висихання аркушу.

Матеріал:акварельні фарби, губки, фломастери.

 Перегляд відео Земля (зміна дня і ночі) https://www.youtube.com/watch?v=bvhC1m0EHbo

 

Бесіда – “Сонце – джерело світла і тепла” Мета:розширити знання про Сонце як найближчу до нас зірку, центр сонячної системи та джерело світла та тепла
Казка про “Сонце та сонечко” Мета:розвивати слухову увагу дітей, вчити аналізувати та робити висновки.
 Пергляд відео (уроки тітоньки сови) “Дитячі фантазії. Політ у космос” https://www.youtube.com/watch?v=PpBWpi5Q7kw

Логіко-математичний розвиток

Геометричні фігури. Кількісна та порядкова лічба.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Лічба (перегляд відео)

Програмовий зміст: удосконалювати знання дітей про геометричні фігури , розвивати вміння складати з частин ціле, закріплювати навички кількісної та порядкової лічби, закріпити вміння додавати та віднімати по одному, розвивати мовлення дітей, закріпити знання по темі «Космічний простір», розвивати дрібну та загальну моторику, виховувати акуратність та самостійність.

3.     Гра «Збудуємо ракету».

4.     Діти викладають ракету з геометричних фігур.

Дидактична гра «Скільки зірок». (кількісна та порядкова лічба)

Фізхвилинка.

Ми у Космосі літаєм

Зараз всі відпочиваєм

Руки вгору, руки вниз

кругом себе обернись

Ми планети підкоряєм

Ну і трішки пострибаєм

https://www.youtube.com/watch?v=pyuEnlD0Vik

Літературна скринька

Вивчення вірша за мнемосхемою

Програмовий зміст: вчити відтворювати зображене на малюнку, розвивати образне мислення, память, увагу. Виховувати пізнавальний інтерес.
Спостереження за сонцем

Мета:допомогти дітям побачити особливості весняного сонця (світить яскравіше, підіймається над горизонтом вище)

Запропонувати скласти опис (Яке сонце? – ласкаве, тепле, променисте, весняне). Запропонувати погріти свої щічки та долоньки.

Обговорення приказок

·         Сонце встане, то й ранок настане.

·         Сонце низенько, то й вечір близенько.

 

Вивчення ранкового привітання

Доброго ранку! Заглядає сонечко через фіранку!

Теплий промінчик в долоньки кладе, нехай сьогодні день чудовий буде!

Гра «День і ніч» НУШ

 

https://www.youtube.com/watch?v=Y8pbzgi6D5s

Сучасна фізкультхвилинка

(з прибульцями)

 

https://www.youtube.com/watch?v=0a7dfpihN6s
Розмальовка “Загадковий космос” Мета: сприяти розвитку фантазії, вправляти у самостійному доборі кольорів, удосконалювати навички зафарбовування на обмеженій площині.

Розвиток мовлення

“Зірковий час”

Програмовий зміст:збагачувати словниковий запас дітей за темою, вчити будувати речення за допомогою малюнків. Удосконалювати вміння виділяти звуки в словах, вправляти у самостійному доборі слів. Розвивати діалогічне мовлення. Виховувати бажання прийти на допомогу.

Вправа “Що ти знаєш про космос”

. Гра «Добре чи погано бути космонавтом ?»

 

— Космонавтом бути добре – можна на ракеті літати.

— Ні, погано – потрібно дуже багато вчитися.

— Добре, коли багато знаєш про космос.

— Погано , в космосі дуже холодно.

— Добре бути космонавтом, можна по Місяцю походити.

— Погано, далеко від дому.

— Добре, можна плавати в повітрі під час невагомості…

Компле2020кс вправ з обручем

“Космічна подорож”

Мета:розвивати рухову активність, сприяти виконанню вправ за показом. Формувати потребу дбати про своє здоров’я,міцні рухові навички та забезпечувати якість їх виконання.
Пальчикова гімнастика

Олівець в руці катаю,

Поміж пальчиків кручу,

Неодмінно кожен пальчик

Буть слухняним я навчу.

 

Посилання для батьків на  сайт Всесвітньої організації здоров’я

https://www.who.int/ru/emergencies/diseases/novel-coronavirus-2019/advice-for-public

 

 

Бесіда на тему:

СВЯТО ВЕЛИКОДНЯ. ПИСАНКИ.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Великдень — Дитячі Пісеньки — З Любов’ю до Дітей

 

СВЯТО ВЕЛИКОДНЯ. ПИСАНКИ.

МЕТА: Ознайомити дітей із найдавнішим найурочистішим церковним святом,традиціями нашого народу щодо святкування Паски, навчати малювати орнаменти на писанках,ознайомити із символікою знаків на писанках. Розвивати фантазію, мислення. Виховувати любов до нашого народу, його традиції, його минулого і сучасного.

— Гей, Великдень!   Гей, весна!  Що несе мені вона:

Сонце,квіти і в додаток.  Ціп’яток курчаток,

Пташеняток у садкe, Зайченяток у ліску,

На голівоньку вінок, а у кошик – крашанок.

https://www.youtube.com/watch?v=4oB-W1rl4i0

 

“Великдень”  (мультик для дітей) https://www.youtube.com/watch?v=0-lHFBk8EzA

«Казочка про писанку» А. М’ястківського

 

Залишивши    гніздечко ,покотилося яєчко… Та котилося воно недалечко. Квочка з курчатами на подвір’ ї гуляла , діток своїх забавляла.

– Мамо ,он яєчко по стежині котиться,- сказало найменше курчатко.

– Ану ж, яке воно на колір?

– Біле ,як сніг , – сказала мама квочка.

– А сніг який?, – спитав півник,бо курчаток взимку ще не було,і снігу вони не бачили.

– Такий білий,як оте яєчко,що котиться , – відповіла квочка. – Однак скоро Великдень. То давайте пофарбуємо яєчко,щоб воно було барвисте,як весна.

– Закотили курчатка яєчко до своєї хати й ну його фарбувати.

Приступив теплий дощик потім стала веселочка в небі. Курчатка у веселочки фарб позичали,на білому яєчку весну малювали. Малювали лапками та писали пір’ ячком –і покотилася писанка зеленим подвір’ ячком . Курчатка її доганяли,на крилечках піднімали і дівчинці Наталочці,яка їх зеренцями годувала,водицею напувала,на свято Великдень подарували.  І зацвіли вишні ,черешні. Став  гарний , як писанка ,садочок увесь.І проказала Наталочка:– Христос Воскрес!!!

 

Веселі ігри для розвитку навичок спілкування Мета:  вчити дітей висловлюватись під час ігор та ігрових вправ.

 

День здоровя

Обговорення та вивчення вірша

 

 

 

 

 

Прислів’я про здоров’я

 

Головне — здоровим бути

Головне — здоровим бути . Це потрібно всім збагнути!
Бо як є здоров’я  й сила, то весь світ людині милий.
Й думка в неї веселенька,і тоді вона жвавенька.
Все їй хочеться робити, і сміятись, і радіти.
А як тільки захворіє — Зразу й сонечко тускніє.
Тому це запам’ятай й про своє здоров’я — дбай!

·         У здоровому тілі — здоровий дух.

·         Найбільше багатство — здоров’я.

·         Здоров’я — всьому голова.

·         Подивись на вид і не питай про здоров’я.

·         Без здоров’я нема щастя.

·         Весела та хороша думка — половина здоров’я.

 

Мультфільм про здоров’я https://www.youtube.com/watch?v=8GjEDdYETq4

Рухливі ігри

“Каруселі”

 

“Школа м’яча”

 

Весела фізкультхвилинка

 

Консультація для батьків

Мета: учити переходити з ходьби на біг, уповільнювати та пришвидшувати темп бігу. Потихенько веселі, закрутились каруселі (ідуть повільно). Все кругом – кругом, кругом (прискорювати темп).А ми діточки веселі, все бігом – бігом – бігом (біг по колу).Тише, тише, не спішіть, каруселі зупиніть.

Мета:удосконалювати вміння кидати та ловити м’яч, розвивати спритність та окомір.

https://www.youtube.com/watch?v=qEO6sV2RcEA

 

“Як розважити дітей під час вимушеного карантину.”

 

Як книга з’являється на світ

Бесіда за сюжетною картиною на обкладинці

 

https://jmil.com.ua/2016-2/coverpic

Дуже я потрібна всім —
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.

Не дерево, а з листям,
Не людина, а говорить.

Дидактична гра З якої казки Мета: формувати вміння за головними героями впізнавати назву казки. Порищеплювати любов до книги.

Казка Котик і півник та уроки малювання

 

https://www.youtube.com/watch?v=hBbSFBc2K_U

Оповідання Сухомлинського “Все в лісі співає”

Мета:удосконалювати вміння переказувати зміст прочитаного, аналізувати, висловлювати власну думку.

 «Малювання казкового будиночку.»

 

Мета : Продовжувати вчити малювати будинок, проводити горизонтальні та вертикальні лінії та зафарбовувати всю площину фарбою; правильно розміщувати зображення на аркуші паперу. Закріпити вміння користування пензликом , фарбою..

 

Розминка під музичний супровід

https://www.youtube.com/watch?v=l9pDnUJOqMM

Консультація для батьків

Чому казка — найкращий інструмент для виховання дитини?

 

 

Дидактична вправа 

“Назви правильно”.

 

Мета: закріпити знання дітей про дерево та папір. Вчити називати та класифікувати предмети, які виготовлені з дерева і паперу.

 

Як народилася книга. В гостях у Добрячка

 

https://www.youtube.com/watch?v=v-i6zI-wIlU

Загадки про улюблені казки

 

https://www.youtube.com/watch?v=eGW0e_hTMcI
Логіко-математичний розвиток

Програмовий зміст:

— формувати вміння складати найпростіші геометричні фігури з паличок на площині столу, обстежувати, аналізувати їх візуально-чуттєвим способом;

— вчити знаходити ознаки подібності та відмінності предметів, виявляти закономірність у розташуванні фігур, вміння порівнювати предмети за величиною;

— закріплювати просторові уявлення: «широкий», «вузький»;

— закріплювати рахунок до п’яти;

— виховувати інтерес до занять математики.

Гра  «Склади фігуру».

— Візьміть 4 палички і складіть з них ÿ, а з трьох паличок — ∆.

— Чим схожі ці фігури? (У них є кути і сторони)

— Чим відрізняються? (У ÿ — 4 кута і 4 сторони, у ∆ — 3 кута і 3 сторони)

— Візьміть в ліву руку коло , а в праву -овал

— Чим Ο і 0 відрізняються відÿ∆? (У Ο і 0 немає кутів)

 

На прогулянці поспостерігати за деревами.

 

Праця в природі

Мета: закріпити знання про декоративні і садові дерева. Вчити називати назви дерев найближчого оточення. Виховувати бережне відношення до них.

Залучати дітей до господарської праці (згрібання листя в саду, рихлення землі на клумбі).

Рухлива гра Бджілки Мета: вчити бігати у різному напряму у садку, діяти за сигналом.

 

Бесіда за віршем Книга — добрий друг,
Книга знає все навкруг:
Про старі й нові країни,
Космос та морські глибини.
Дружба з книгою — це свято:
Не було б її у нас,
Ми не знали б так багато
Про новий і давній час.
Дидактична гра “Назви книгу за обкладинкою”

Мета: вчити називати книги по їх обкладинці.

(казки, енциклопедії, художня література)

Пояснення прислівя “Книга — твій друг, без неї — як без рук!”
Гімнастика для очей Мета: сприяти зняттю напруження та втоми.
Ранкова зарядка https://www.youtube.com/watch?v=l9pDnUJOqMM

Розвиток мовлення

Моя улюблена книга

Програмовий зміст: вчити дітей розповідати про свою улюблену книгу, з чого вона складається. Розвивати вміння аналізувати казкових героїв, їх вчинки. Виховувати дбайливе ставлення до книги.

 

Спостереження за вітром

 

Мета: поглибити знання про явища природи та їхнє значення в нашому житті; розвивати логічне мислення .

Запитання до бесіди:

—         За якими ознаками ви визначили, чи дме вітер?

—         Який вітер надворі: теплий чи холодний? Сильний чи слабкий?

—         Чому вітер називають непосидьком,пустунцем?

Весняний вітер. Наталка Поклад

– Звідки?
– Десь із далини.
– А як зветься?
– Весняний.
Він дива творити вміє:
землю збудить і зігріє,
вихори закрутить дужі,
висушить стежки й калюжі,–
й виткнуться – лиш не проґав –
чубчики зелених трав.

 

 

Навчальний мультик Явища природи для дошкільнят

 

https://www.youtube.com/watch?v=0fxyl8blrN0
Загадки про явища природи Коли падаю я з неба
Люди кажуть:»Так і треба.
Восени тоді вважай
Буде добрий урожай!».
(Дощ)Глянь: на небі біла вата
Хоче сонечко сховати. (Хмари)Вдень гуляє,
А ввечері спать лягає.
(Сонце)

Ознайомлення з природним довкіллям

Цвітіння плодових дерев

Програмовий зміст:розвивати естетичне сприймання дітьми навколишнього довкілля – квітучі фруктові дерева; Вчити розрізняти:плодові, хвойні та листяні дерева.

 

Спостереження за цвітінням дерев: береза.

Продовжити спостереження за цвітінням дерев. Назвати дерева, у яких першими з’явилися листочки, які перші розцвіли. Помилуватися першою весняною зеленню, ніжністю листочків, ніжністю та красою квітів на деревах, відзначити їх різноманітність, зокрема зупинитися на цвітові берези. З ким можна порівняти це дерево? Які в нього квіти? Чи схожі вони на цвіт інших дерев. Прочитати вірш Анатолія Камінчука «Береза розвивається».

Береза розвивається

У тихому гайку,

Зозуля озивається:

-Ку-ку,ку-ку,ку-ку!

А сонце усміхається

В зеленому вінку.

Он котик умивається

На теплому пеньку.

Консультація для батьків

ІГРОВИЙ ПРОСТІР ДИТИНИ: ЗАКОНИ РОЗВИТКУ ДИТЯЧОЇ ГРИ

 

 

бесіда природа крсмосу 13.04. дид гра знайди тінь 13.04. казка сонце та соекчко 15.04. літературна скринька 15.04. розмальовка космос 16.04.