КОЛИ ПОТРІБНА ДОПОМОГА ЛОГОПЕДА?

60f144226907335002e32fa5_kak-messendzhery-pomogut-biznesu-vyzhit-v-krizis-i-samoizolyacziyu_-3 (1)

               Порядок і темпи розвитку у кожного малюка індивідуальні. Фахівці радять вперше показати дитину логопеду в 3 роки. Робити цього раніше не варто, тому що саме в період з 2 до 3 років відбувається стрімкий розвиток мови і поповнення словникового запасу з об’єднанням окремих слів у речення.

              Є категорія дітей, які до 3-х річного віку взагалі не розмовляють. Тому до цього часу заняття з ними будуть малоефективними. Також показати дитину фахівцеві необхідно у випадках, коли до 4-5 років у нього спостерігається:

  • перестановка букв або складів у слові;

  • неправильна вимова будь-яких звуків;

  • некоректна побудова фраз (відсутність прийменників, плутанина між множиною і одниною, відмінками і т. д.);

  • змазана мова;

  • неможливість побудувати логічно правильне речення;

  • заїкання;

  • ураження слуху;

  • білінгвізм;

  • підозра на відставання в розумовому розвитку;

  • незрілість нервової системи.

              Також консультація потрібна дітям, які народилися раніше терміну, перенесли родову травму.

Розпізнати проблему допоможуть існуючі норми мовного розвитку дитини:

  1. У лексиконі однорічної дитини мають бути присутніми 3-4 простих слова. Крім цього, вона повинна розуміти окремі слова, асоціюючи їх з певними предметами.

  2. У 2 роки малюк повинен складати прості речення (з 2-3 слів). Також він повинен розуміти і виконувати інструкції з декількох пунктів. Наприклад, підійти до шафи і взяти книгу. У словниковому запасі у нього має бути вже близько 50 слів.

  3. Трирічна дитина вміє складати слова в пропозиції, правильно використовуючи відмінок і число слів, вживаючи потрібні сполучники, прийменники.

  4. В 4 роки дитина вміє складати складнопідрядні і складносурядні пропозиції. До цього віку вона уже повинна вміти вимовляти свистячі, а пізніше – шиплячі звуки.

  5. До 5-6 років дитина починає вимовляти букву «Р». У неї повинен бути вже досить великий словниковий запас, що включає узагальнюючі поняття (їжа, одяг).

Якщо мова малюка істотно відрізняється від загальноприйнятої норми, потрібно проконсультуватися з логопедом.