Умови доступності закладу для дітей з особливими потребами
В закладі функціонує дві логопедичні групи та три інклюзивних для дітей з особливими освітніми потребами (1 група для дітей молодшого дошкільного віку, 1 група середнього дошкільного віку, 1 група старшого дошкільного віку)
ПЛАН РОБОТИ З ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В КЗ «ЗДО №59 ВМР» НА 2025-2026 Н.Р.
Завдання: інтеграція освітнього процесу (соціалізація, адаптація та корекція) дітей з особливими освітніми потребами в звичайному соціумі
| № | Назва заходу | Термін | Категорія слухачів | Відповідальний |
|
Робота методичного кабінету |
||||
| 1. | Ознайомити з педагогічний колектив та батьків з листом Міністерства освіти та науки України від 18.08.2025 №1/17201-25 “Щодо організації дошкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами” та постановою Кабінету міністрів України від 26.08.2025 №1036 “Про внесення змін до Порядку інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти” |
вересень 2025 |
педагоги ЗДО, батьки |
вихователь-методист Євгенія Шишкова |
| 2. | Продовжувати роботу з поповнення та інформування про інклюзивну політику, практику та культуру дошкільного закладу |
постійно |
педагоги ЗДО, батьки |
вихователь-методист Євгенія Шишкова |
| 3. | Доповнити збірку навчально-методичних матеріалів з питань інклюзивної освіти, зробити її доступною для користування педагогами та батьками |
постійно |
педагоги ЗДО, батьки |
вихователь-методист |
| 4. |
Продовжувати створювати розвиваюче середовище групового приміщення інклюзивних груп
|
постійно |
педагоги ЗДО, батьки |
вихователь-методист Євгенія Шишкова |
| 5. | Провести детальне самооцінювання закладу з питань інклюзивного освітнього середовища з використанням інструментів індексу інклюзії | жовтень-березень | Робоча група | вихователь-методист Євгенія Шишкова |
| 6. | Розробити проєкт плану розвитку інклюзії КЗ «ЗДО №59 ВМР» на 2026-2027 н.р.. | Квітень-травень 2026 | Робоча група | вихователь-методист Євгенія Шишкова |
|
Робота з педагогічним колективом |
||||
| 1. | Самодіагностика «Самоосвітня діяльність педагога з огляду на сучасні тенденції дошкільної освіти. Шляхи професійного розвитку» |
вересень 2025 |
педагоги ЗДО |
вихователь-методист |
| 2. | Семінар-тренінг «Роль асистента вихователя та вихователя в групі з інклюзивним навчанням: Основні функції і завдання, форми співпраці» |
вересень 2025 |
педагоги ЗДО |
вихователь-методист, практичний психолог |
| 3. | Діагностика професійної компетентності асистента вихователя інклюзивної групи |
жовтень 2025 |
педагоги ЗДО |
практичний психолог |
|
4.
|
Консультація для педагогів: «Інклюзивна освіта: ідея і практика» |
жовтень 2025 |
педагоги ЗДО |
вихователь — методист
|
|
5. |
Семінар-тренінг «Формування психологічної готовності педагогів до взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами» |
грудень 2025 |
педагоги ЗДО |
практичний психолог, вихователь – методист |
| 6. |
Теоретичний семінар «Інклюзивне освітнє середовище. Навчаємо та виховуємо разом»
|
грудень 2025 |
педагоги ЗДО |
Директор, вихователь-методист |
| 7. | Тематичне вивчення «Система роботи щодо забезпечення командного підходу в рамках організації освітнього процесу з дітьми з ООП |
лютий 2026 |
педагоги ЗДО |
.вихователь — методист
|
| 8. | Тест-самооцінка педагогів «Розвиток творчого потенціалу педагога» |
березень 2026 |
педагоги ЗДО |
практичний психолог, вихователь-методист |
|
Робота з батьками |
||||
| 1. |
Провести індивідуальні консультації «Якщо Ваші діти особливі» |
листопад 2024 |
педагоги ЗДО, батьки |
практичний психолог
|
| 2. | Проводити просвітницьку роботу щодо забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами на освіту |
постійно |
батьки |
Методична та психологічна служба |
|
Робота з дітьми |
||||
| 1. | Скласти списки дітей з особливими освітніми потребами, які потребують психолого-педагогічного супроводу |
вересень 2024 |
дошкільники |
вихователь-методист |
| 2. | Забезпечити психолого-педагогічний супровід та корекційно-відновлювальну роботу з дітьми з особливими освітніми потребами |
постійно |
дошкільники |
вихователь-методист |
| 3. |
Провести засідання Команди супроводу (скласти графік корекційно-розвиткових занять, підготувати документи асистента-вихователя) |
протягом року |
Команда супроводу |
вихователь-методист |
|
4.
|
Розробити Індивідуальні програми розвитку (ІПР) дітей з особливими освітніми потребами на 2025-2026 н. р. |
вересень 2025 |
Команда супроводу |
вихователь-методист |
| 5. | Здійснювати щоквартальне вивчення динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами та переглядати основні завдання ІПР |
щоквартально |
дошкільники |
вихователь-методист |
