Умови доступності закладу для дітей з особливими потребами
В закладі функціонує дві логопедичні групи та три інклюзивних для дітей з особливими освітніми потребами (1 група для дітей раннього віку, 2 групи — передшкільного віку)
ПЛАН
РОБОТИ З ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В ЗДО №59 на 2023-2024н.р.
Завдання: інтеграція освітнього процесу ( соціалізація, адаптація та корекція) дітей з особливими освітніми потребами в звичайному соціумі.
№ | Назва заходу | Термін | Категорія слухачів | Відповідальний |
Робота методичного кабінету | ||||
1. | Ознайомити з останніми новинами та нормативно-правовими документами з інклюзивної освіти педагогічний колектив та батьків |
вересень 2023 |
педагоги ЗДО, батьки |
вихователь-методист Євгенія Шишкова |
2. | Продовжувати роботу з поповнення та інформування про інклюзивну політику, практику та культуру дошкільного закладу |
постійно |
педагоги ЗДО, батьки |
вихователь-методист Євгенія Шишкова |
3. | Здійснити добірку навчально-методичних матеріалів з питань інклюзивної освіти, зробити її доступною для користування педагогами та батьками |
постійно |
педагоги ЗДО, батьки |
вихователь-методист |
4. |
Продовжувати створювати розвиваюче середовище групового приміщення інклюзивних груп
|
постійно |
педагоги ЗДО, батьки |
вихователь-методист Євгенія Шишкова |
5. | Сформувати «банк ідей» щодо подальшого розвитку інклюзивної політики дошкільного закладу | травень 2024 | педагоги ЗДО, батьки, дошкільники |
вихователь-методист Євгенія Шишкова |
Робота з педагогічним колективом |
||||
1. |
Самодіагностика «Самоосвітня діяльність педагога з огляду на сучасні тенденції дошкільної освіти. Шляхи професійного розвитку» |
вересень 2023 |
педагоги ЗДО |
вихователь-методист |
2. | Семінар-тренінг «Роль асистента вихователя в групі з інклюзивним навчанням: Основні функції і завдання, форми співпраці» |
вересень 2023 |
педагоги ЗДО |
вихователь-методист, практичний психолог |
3. | Діагностика професійної компетентності асистента вихователя інклюзивної групи |
жовтень 2023 |
педагоги ЗДО |
практичний психолог |
4.
|
Консультація для педагогів: «Інклюзивна освіта: ідея і практика» |
жовтень 2023 |
педагоги ЗДО |
вихователь — методист, вч.- логопед |
5. |
Семінар «Інклюзивне освітнє середовище» |
грудень 2023 |
педагоги ЗДО |
практичний психолог, вихователь – методист |
6. | Тематичне вивчення «Система роботи щодо забезпечення командного підходу під час організації освітнього процесу з дітьми з особливими освітніми потребами» |
грудень 2023 |
педагоги ЗДО |
вихователь-методист |
7. | Тест-самооцінка педагогів «Розвиток творчого потенціалу педагога» |
лютий 2024 |
педагоги ЗДО |
практичний психолог |
8. | Психолого-педагогічний семінар «Невротичні розлади у дітей дошкільного віку» |
лютий 2024 |
педагоги ЗДО |
практичний психолог, вихователь-методист |
9. | Робота в творчій групі «Світ і особлива дитина»; здійснювати методичний супровід вихователів та асистентів вихователів інклюзивної групи |
протягом року |
педагоги ЗДО |
вихователь-методист |
Робота з батьками | ||||
1. |
Провести індивідуальні консультації «Дитина з аутизмом: діагностика, взаємодія, допомога» |
листопад 2023 |
педагоги ЗДО, батьки |
практичний психолог
|
2. | Проводити просвітницьку роботу щодо забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами на освіту |
постійно |
батьки |
Методична та психологічна служба |
Робота з дітьми | ||||
1. | Скласти списки дітей з особливими освітніми потребами, які потребують психолого-педагогічного супроводу |
вересень 2023 |
дошкільники |
вихователь-методист |
2. | Забезпечити психолого-педагогічний супровід та корекційно-відновлювальну роботу з дітьми з особливими освітніми потребами |
постійно |
дошкільники |
вихователь-методист |
3. |
Провести засідання Команди супроводу (скласти графік корекційно-розвиткових занять, підготувати документи асистента-вихователя) |
протягом року |
Команда супроводу |
вихователь-методист |
4.
|
Розробити Індивідуальні програми розвитку (ІПР) дітей з особливими освітніми потребами на 2023-2024 н. р. |
вересень 2023 |
Команда супроводу, дошкільники |
вихователь-методист |
5. | Здійснювати щоквартальне вивчення динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами та переглядати основні завдання ІПР |
щоквартально |
дошкільники |
вихователь-методист |
ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА. РОБОТА КОМАНДИ СУПРОВОДУ (КС).
Якісна дошкільна освіта є синонімом інклюзивної освіти — освіти, яка
передбачає участь в освітньому процесі усіх дітей і створює для цього відповідні можливості. Наш заклад дошкільної освіти базується на демократичних цінностях та повазі до основних прав людини і створює умови для максимальної участі в освітньому процесі усіх дітей, у тому числі й дітей з особливими освітніми потребами.
Впродовж 2022/2023 н.р. на інклюзивній освіті виховувалась 1 дитина з особливими освітніми потребами. З метою всебічного вивчення особистості дитини з ООП, організації ефективної допомоги і психолого — педагогічної підтримки, відстеження динаміки її індивідуального шляху розвитку, створення належних умов для інтеграції дітей з ООП в освітнє середовище, протягом 2022/2023н.р. проводилась певна робота членів КС дітей з ООП. Відповідно положення про команду психолого-педагогічного супроводу в листопаді 2022 року було створено команду психолого-педагогічного супроводу з залученням відповідних фахівців. Створена команда відіграє провідну роль у повноцінному й усебічному включенні, оскільки саме вона виступає монолітним механізмом із синхронним використанням методичного інструментарію інноваційної технології інклюзивної освіти. Професіоналізм та ентузіазм працівників, уміння працювати в команді, втілювати перспективні педагогічні ідеї та досвід, опановувати інноваційні технології – це сформовані компетентності нашої команди, який приносить гарні результати.