Умови доступності закладу для дітей з особливими потребами

В закладі функціонує дві логопедичні групи та три інклюзивних для дітей з особливими освітніми потребами (1 група для дітей молодшого дошкільного віку, 1 група середнього дошкільного віку, 1  група старшого дошкільного віку) 

 

ПЛАН РОБОТИ З ОРГАНІЗАЦІЇ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ В КЗ «ЗДО №59 ВМР» НА 2025-2026 Н.Р.

Завдання: інтеграція  освітнього процесу (соціалізація, адаптація та корекція) дітей з особливими освітніми потребами в звичайному соціумі

Назва заходу Термін Категорія слухачів Відповідальний

Робота методичного кабінету

1. Ознайомити з педагогічний колектив та батьків з листом Міністерства освіти та науки України від 18.08.2025 №1/17201-25 “Щодо організації дошкільної освіти дітей з особливими освітніми потребами” та постановою Кабінету міністрів України від 26.08.2025 №1036 “Про внесення змін до Порядку інклюзивного навчання у закладах дошкільної освіти”

 

вересень 2025

педагоги ЗДО, батьки

 

вихователь-методист

Євгенія Шишкова

2. Продовжувати роботу з поповнення та інформування про інклюзивну політику, практику та культуру дошкільного закладу

 

постійно

 

педагоги ЗДО, батьки

 

вихователь-методист Євгенія Шишкова

3. Доповнити збірку навчально-методичних матеріалів з питань інклюзивної освіти, зробити її доступною для користування педагогами та батьками

 

постійно

 

педагоги ЗДО, батьки

 

вихователь-методист

4.

Продовжувати створювати розвиваюче середовище групового приміщення інклюзивних груп

 

 

постійно

 

педагоги ЗДО, батьки

 

вихователь-методист Євгенія Шишкова

5. Провести детальне самооцінювання закладу з питань інклюзивного освітнього середовища  з використанням інструментів індексу інклюзії      жовтень-березень Робоча група вихователь-методист Євгенія Шишкова
6. Розробити проєкт плану розвитку інклюзії КЗ «ЗДО №59 ВМР» на 2026-2027 н.р.. Квітень-травень 2026 Робоча група вихователь-методист Євгенія Шишкова
 

Робота з педагогічним колективом

1. Самодіагностика «Самоосвітня діяльність педагога з огляду на сучасні тенденції дошкільної освіти. Шляхи професійного розвитку»

 

вересень 2025

 

педагоги ЗДО

 

вихователь-методист

2. Семінар-тренінг «Роль асистента вихователя та вихователя в групі з інклюзивним навчанням: Основні функції і завдання, форми співпраці»

 

вересень 2025

 

педагоги ЗДО

вихователь-методист,  практичний психолог
3. Діагностика професійної компетентності асистента вихователя  інклюзивної групи

 

жовтень

2025

 

педагоги ЗДО

 

практичний психолог

4.

 

 

 

Консультація для педагогів: «Інклюзивна освіта: ідея і практика»

 

жовтень 2025

 

педагоги ЗДО

вихователь —  методист

 

 

5.

Семінар-тренінг «Формування психологічної готовності педагогів до взаємодії з дітьми з особливими освітніми потребами»

 

грудень

2025

 

педагоги ЗДО

практичний психолог,

вихователь –

методист

6.

Теоретичний семінар «Інклюзивне освітнє середовище. Навчаємо та виховуємо разом»

 

 

 

грудень  2025

 

 

педагоги ЗДО

 

 

Директор, вихователь-методист

7. Тематичне вивчення «Система роботи щодо забезпечення командного підходу в рамках організації освітнього процесу з дітьми з ООП

 

лютий 2026

 

педагоги ЗДО

 

.вихователь —  методист

 

8. Тест-самооцінка педагогів «Розвиток творчого потенціалу педагога»

 

березень 2026

 

педагоги ЗДО

 практичний психолог,

вихователь-методист

Робота з батьками

1.

Провести індивідуальні консультації

«Якщо  Ваші діти особливі»

 

листопад 2024

 

педагоги ЗДО, батьки

 

практичний психолог

 

2. Проводити просвітницьку роботу щодо забезпечення прав дітей з особливими освітніми потребами на освіту

 

 

постійно

 

 

батьки

 

Методична та психологічна служба

Робота з дітьми

1. Скласти списки дітей з особливими освітніми потребами, які потребують психолого-педагогічного супроводу

 

вересень 2024

 

дошкільники

 

вихователь-методист

2. Забезпечити психолого-педагогічний супровід та корекційно-відновлювальну роботу з дітьми з особливими освітніми потребами

 

постійно

 

дошкільники

 

вихователь-методист

3.

Провести засідання Команди супроводу

(скласти графік корекційно-розвиткових занять, підготувати документи асистента-вихователя)

 

протягом року

 

Команда супроводу

 

вихователь-методист

4.

 

 

Розробити Індивідуальні програми розвитку (ІПР) дітей з особливими освітніми потребами на 2025-2026 н. р.

 

вересень 2025

Команда супроводу

 

вихователь-методист

5. Здійснювати щоквартальне                вивчення динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами  та переглядати основні завдання ІПР

 

щоквартально

 

дошкільники

 

вихователь-методист